Shoppingdag

Idag har det varit shopping. Vanligtvis är det mest pinsamt att försöka tränga in sin stora rumpa och sitt gäddhäng i nya kläder, men idag gick det ganska smärtfritt. Det berodde kanske på att Jenny egentligen bara var ute efter en dopgåva till en ny lilla kusin "Lillebror" och jag bara hängde på. Klädshoppingen blev bara en bonus och en rolig grej istället för ett måste. Då är det lättare att stå där iklädd det mest slitna Bh som finns i underklädslådan, det där som har tvättats minst 1000 gånger, i ett trångt provrum och försöka klämma in fläsket i något plagg i storlek pressenning och ännu tycka att det ser helt okej ut. Jag som ofta väljer svart eller något fisfärgat (beige) kom hem med tre plagg i granna färger.



Ett blått, eller egentligen två, en turkosfärgad topp och en blå tunika.



En lila tunika från Indiska



Och en ärmlös tunika, också från Indiska, min nya favoritbutik.

Och för att göra dagen ännu mera fullständig trillade nu mina lånade ljudböcker in i postlådan.



Det lilla paketet innehöll Leena Lehtolainens Snöjungfrun och en för mej ny finsk deckarförfattare, Marianne Peltomaas Flickan i trappan.

Och sen det bästa av allt, en riktig bok att hålla i.



Den ska jag njuta av nu, så hörs jag inte av på några veckor så sitter jag fast i istiden.


Kommentarer
Postat av: Cia

Vilka vackra kläder du köpt!! Jag är galen i kläder, skor, väskor...



Kraam från Cia

2011-05-13 @ 20:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0