Ägg

Här har vi tjuvstartat med påsken lite. Nej, inte egentligen. Vårens första 7 sköldisägg ligger i kläckaren. Det har varit på g redan i en vecka. Dom stora sköldisdamerna har vankat oroligt omkring natt som dag. I morse var jag så trött på deras skrapas och vankas att jag hotade med att det blir snödrivan nästa om ingenting händer idag. Och när jag kom hem för en stund sedan så möttes jag av en trött men lugn Steppi. Nu när en har börjat med äggläggandet så brukar dom andra också komma till skott.


Kommentarer
Postat av: Skalman

Va spännande. Jag kollar in här igen för att se hur det går. Hoppas på små sköldisar själv. Googlade lite och hitta din sida. Lycka till!

2011-04-26 @ 14:58:03
URL: http://värkochsmärta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0