Ilska

Nu skall jag göra något som jag inte brukar göra. Jag skall uttrycka min ilska över en person här på bloggen. Jag gör det bara för att det håller på att koka över och jag behöver släppa ut lite ånga.

Personen som jag är förbannad på är mitt ex, mina barns far som jag separerade ifrån för 16 år sedan. Vi har grälat, det trodde jag vi slutade med för 16 år sedan, men inte. Idag när det är mindre än 3 månader tills vår yngsta dotter blir myndig och jag inte ens för att vara artig behöver ha någon som helst kontakt med honom mera, hände det.

Jag fick ett meddelande från kommunen att underhållet har höjt med en 2,38% stor indexförhöjning från den 1.1.2011. Enligt lagen är jag skyldig att meddela honom detta och det gjorde jag med ett SMS. Och blev som resultat av detta uppringd och utskälld av en ganska så berusad sk far, som till sina egna döttrar har påstått att han inte kan läsa och skiva SMS. Jag slog på luren snabbt. Få se om han klarar av att räkna ut vad 2,38% är. Det skiter jag faktiskt fullständigt i om han kan, jag har gjort min plikt.

Nu är trycket nere på normal nivå igen. Nu kan jag fortsätta surfa runt bland trevliga bloggar. Och imorgon skall jag gå på hundklubbens fotograferingskurs för att lära mej fotografera mina husdjur. Ifall inte hela skulden till mina dåliga hundbilder ligger på kameran.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Det där var ju inge kul...



Du behöver en kram -> Kramar!

2011-01-28 @ 23:45:45
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Tack!



Kramar

2011-01-29 @ 07:19:47
URL: http://smartdagbok.blogg.se/
Postat av: Nonna

Kramar från mig med, vet hur relationen till ex kan vara så jag avundas dig inte detta!

Ditt närminne ska heller inte utsättas för stress - det blir inte bättre av det!

Kram Nonna

2011-01-29 @ 10:01:59
Postat av: Gunveig

Nonna:



För egen skull skiter jag fullständigt i mitt ex. Men för döttrarnas skull tycker jag att han skulle kunna hålla sej nykter en dag och fundera över vilken smärta han förorsakar dem. Ena handens fingrar räcker till att räkna dom gånger han har träffat dem de senaste 10 åren. Och han ringer bara när han är stupfull. Ringer döttrarna honom svarar han sällan.



Kram

2011-01-29 @ 16:12:39
URL: http://smartdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0