Stor dag

Senast jag har skrivit ett inlägg om något annat än sköldisar så har jag skrivit att jag har långtråkigt. Nu är jag inte uttråkad mera, för snön har smält undan och det finns hur mycket jobb som helst där ute i trädgården. dom första fröna petades ner i jorden i växthuset igår och inne finns det miljoner med små plantor som väntar på att få komma ut i solen.

Det står ett 360 liter stort tomt akvarium och väntar på att få nya innevånare. I kläckar håller 6 små sköldisungar på och utvecklas i sina ägg och sköldismammorna visar tecken på att det snart skall läggas en kull ägg till. Pixel älskar att vara ute nu när snön har smält. Han har också fått en kortklippt vårfrisyr. I vår (Pixels och min) strävan efter att få någon pli på att gå fint i koppel har vi avancerat till att cykla. Pixel springer snällt bredvid min trehjuling och ser stolt ut. Han har ingen tanke på att rusa iväg och skälla på bilar, människor eller andra hundar som kommer emot. 

Men idag är både trädgårdspetas och hundträning satt på paus. För idag fyller min minsting 18 år och hon skall firas med smarriga gräddtårtor och allt möjligt annat gott. Idag är det också valdag här i vårt lilla land. Vi skall välja nya riksdagsmän och kvinnor. Dottern är med säkerhet en av dom yngsta som får rösta idag. Hon är född efter klockan 9 på kvällen. Skulle hon ha kommit till världen på det naturliga sättet istället för med halvakut kejsarsnitt skulle hon nästan säkert fått vänta 4 år till för att få rösta i ett riksdagsval.

Nu skall jag gå och hissa flaggan, inte för att det är valdag utan för att min lilla bortskämda unge fyller 18 år.


Kommentarer
Postat av: Nonna

Grattis till den bortskämda flickan - hoppas hon får en kanonfin födelsedag!

Kram

2011-04-17 @ 16:41:24
Postat av: Jenny

Och bortskämd är just vad hon är =)

2011-04-18 @ 17:48:13
URL: http://handgjortavmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0