Regndag

Idag har vi regnväder och jag har gett mej själv lite datortid. När solen lyser är det utetid som gäller. Min kropp, mest scleroderman, mår bra av värmen och solen. Jag har fått en massa gjort där ute eftersom vi har haft en ordentlig värmebölja den senaste veckan. Tre av fyra sköldislådor är färdigmålade och siliconade och idag njuter sköldisarna av sina nya rena lådor inomhus.

Varje höst lovar jag mej själv att nästa vår skall jag inte skaffa några nya träd, buskar eller perenner till min djungelträdgård och varje vår bryter jag mitt löfte. Hittills har det landat två spireor, en vit midsommarros, en röd klätterros och några perenner i min djungel. Men i mina planer finns nu en ny blomrabatt för endast pioner. Bara regnvädret tar slut och jag igen kommer ut och påta i jorden...

Kommentarer
Postat av: Nonna

Sluta för all del inte att planera och utöka allt..den dagen har vi "kastat in handduken", gör allt du känner att du vill och orkar - ibland känner vi att vi inte orkade - men va då - vi hade ju kul så länge det varade!

Kram Nonna i Norr

2010-05-24 @ 19:44:12
Postat av: Gunveig

Nej, jag kommer nog inte att sluta plantera. Varje höst är jag bara så trött efter att ha sprungit omkring och vattnat allt nyplanterat hela sommaren att jag lovar mej att inga nya planteringar i nästa år. Sen när allt har rotat sej och klarat av den första vintern så klarar sej det mesta själv. Kläckte en ny ide idag om en brudspireahäck, få se om jag inte skall förverkliga den bara regnvädret dragit iväg.



Kramar

2010-05-24 @ 21:47:58
URL: http://smartdagbok.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Härligt med sol och värme! Det behöver vi nu efter denna långa vinter så det är klokt att passa på att vara ute.



Och så blir sköldisarna glada av fina lådor! :o)



Kram!

2010-06-04 @ 01:45:46
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Ammie

Förstår dig glädje över värmen den mår jag också bra utav! Men här nere i Halmstad har vi inte haft mycket sommar att skryta över.

Men mina blommor på balkongen (som jag till slut med hjälp fick planterade) växer så det knakar. Dessvärre är det värre med de som jag direktsått. Det har nog varit för kallt. Annars brukar det inte vara problem men i år är det som fördömt att få upp nåt! Av ca 30st krassefrön har bara 2st kommit upp ):

solglittrande kramar/Ammie

2010-06-16 @ 20:42:24
URL: http://www.ammie035.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0