Handarbete

Jag har varit inne i en period där jag har läst mycket. Jag har läst Åke Edwardssons alla 10 böcker om Erik Winter, men nu finns det inga flera böcker i olästa högen som intresserar mej. Så nu har jag letade igenom min hög med ofärdiga handarbeten. Med högsta prioritet väntade där Ebbas doptavla som borde ha varit färdig för snart ett år sedan. Men nu är den på gång, så kanske den blir färdig tills lilla damen fyller 1 år om några veckor.

Och så har jag surffat en hel del på virkbloggar. Jag kan inte virka, men kanske skulle det vara på tiden att lära sej det nu. Jag har lyckats ta mej igenom grundskolan och ett år på en hantverkslinje utan att behöva virka, undrar hur det har gått till. Eller så finns det någon ojämn pannlapp i någon gömma som jag inte minns. Nu är det amigurumi mönster som intresserar. Det kryllar av amigurumi mönster på nätet. Jag lovar att lägga ut bilder när mitt första alster är färdigt.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Lilla damen, Ebba får nog sin doptavla på

1-årsdagen tror jag! Om man tycker om att handarbeta måste det vara skönt att sätta händerna i något. Virka lär du dig säkert snabbt.



Men jag undrar om du inte har en pannlapp i gömmorna, för inte tusan kom vi undan det? Den kan bli en raritet!



Stor kram!

smärtsyster Kristina

2010-03-22 @ 21:44:17
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0