Än slank det hit....

...och än slank det dit och sen slank det ner i diket.

Fastän jag nu redan borde vara van vid dom här negativa besluten, jag har ju några års erfarenhet av dem, så känner jag mej ändå som om någon drog bort mattan under fötterna på mej. Men till all tur så har här funnits så mycket att sysselsätta sej med att den dikeskörningen inte hann bli långvarig. Jag trillar väl tillbaka bara livet hunnit lugna ner sej lite.

Jag hade besöka av min bästis från Åland över veckoslutet. Hon leder hundkurser i allmän lydnad på hemorten och nu har hon tagit itu med att uppfostra mej och trasselsudden i hur man beter sej när man är den duktig hundägare och lydig hund.

Pixels roligaste sysselsättning under våra promenader har varit att skälla på och överfalla skidåkare. Nu skall vi få ordning på det genom att jag skall göra mej mera intressant och rolig än vad skidåkaren är. Fickor och händer är fulla med hundgodis, leksaker, pinnar och kottar när vi styr kosan mot den upplysta spånbanan där det finns skidspår men också plats för hundpromenader. Målet är att Pixel skall kunna gå utan koppel också i närheten av skidande människor. Jag tycker vi har blivit ganska duktiga, men jag kan tala om att det är ett svettigt jobb för mej och att våra hundpromenade nu tar dubblet så lång tid än vad dom gjorde när Pixel fick slita och dra i kopplet, skälla och annars bara uppföra sej dåligt under våra promenader.

Här inne har vi också en hel del småsaker som vi tränar på. Sitta ner och vänta tex istället för att rusa runt och slita mej i byxbenen medan jag håller på och klär på mej ytterkläderna. Så vi håller oss sysselsatta hela dagarna.

Ett litet födelsedagskalas har vi också hunnit med under helagen. Här är vi ju så ekonomiska att vi är flera i taget som fyller år. Min far, döttrarnas farfar, gubben min, jag, min bror, döttrarnas småkusin och mellandottern, alla inom en vecka.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Intressant det där med hunduppfostran. Det framkommer ju oftast att det är hundföraren som behöver mer 'dressyr' än hunden...



Kramar!

2009-02-25 @ 21:57:14
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Trist att det "slank dit" med negativa besked! Men en evig tur att du inte var ute på flygövning igen, vilket jag befarade först :o)



Hoppas det ska bli rätsida på det andra!



Det är mycket pyssel med en hund, har jag också börjat upptäcka... Men fast det är jobbigt så är det roligt när man känner att det händer något.

Inte bara med hunden utan minst lika mycket med mig..



Ha det så gott med din trasselsudd! :o)

Kramar!

din smärtsyster

2009-02-25 @ 22:35:50
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Bille

Det ser alltid så lätt ut, när hon visar på TV:n hur man ska få pli på sin lilla älskling som biter och sliter i allt, och skäller i tid och otid. Jag får mig där en tankeställare, som är så sugen på en liten bus valp.

Kramar! Din s-syster

2009-02-26 @ 14:53:24
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Aldrig roligt med negativa besked, känns som nån häller iskallt vatten på en:-(

Tur du har din lilla Pixel, tror det håller dej "uppe" liksom, inte långvariga dikeskörningar kanske!



Jooo det är väl så, att ägaren behöver "uppfostras" mer än vovven ;-)



Behändigt när "alla" fyller år samtidigt! hihi





Sköt om dej!

Kramar!

2009-02-26 @ 20:42:50
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0