Veckan som gick...

... har varit fylld av allt möjligt. När man är långsam som jag så blir det inte så mycket gjort på en dag, så endera borde det vara flera dagar i en vecka eller flera timmar på en dag. Men inget av det  låter som något bra, krafterna tar ju slut ändå före dagen eller veckan tar slut.

Måndag:
Trött, trött, trött efter ett hektiskt veckoslut. Men Pixel blev iaf klippt, tvättad och fönad. En skogspromenad hann vi också med. Ännu stod trattkantarellern på rad och väntade på att bli plockade.



Och kaninerna Snickers och Kajsa fick morötter från mitt eget trädgårdsland till middag. Jag har glömt att ta upp morötterna i höstas, men det går ju bra så här också.



Tisdag:
Bassängträning och en tur till ett nytt köpcentrum för att kolla på lite julklappar.

Onsdag:
Sängen och boken, tror jag.

Torsdag:
Långpromenad med Pixel och Nasu. Vi gick björnrundan, men björnarna har troligtvis gått i ide för det syntes varken spår eller något annat av dem. Nasu, Pixel och Zoya hade alla tid hos veterinären på em. Pixel blev vaccinerad, Nasu blev chip märkt och fick shampoo för sin kliande hud och Zoya blev av med sina två hörntänder som inte lossat när dom nya växte ut.

Fredag:
Lymfterapi och IKEA. Det blev några julklappar och en matta till mej själv. Lite smått och gott trillar det också alltid ner i kärran. På hemvägen tittade vi ännu in i en Prisma affär. Där köpte jag 12 stycken tallrikar och ett par joggingbyxor. Och mat förståss. Våra gamla tallrikar ser ut som om dom skulle ha gått i tusen bitar och limmats ihop igen. Jag vet inte om det är micron eller diskmaskinen som gör att dom ser ut så, eller bara dålig kvalitet kanske.

Idag:
En kortare skogspromenad och lite småplock runt omkring i huset.

Imorgon:
Skall vi fira Sjölvständighetsdag.

Kommentarer
Postat av: Lenas Värkstad

Full vecka tycker jag!



Vad jag saknar att gå i skogen nu. Det är ju kört med det för skogsvaktmästaren röjer inte för varken rollator eller rullstol. :D



Grattis på Självständighetsdagen! Det var ett reportage om det på radion i veckan, annars hade jag inte vetat ett smack om den.



Kram från smärtsyster Lena I Södra Norrlands kustland (Söderhamn)

2009-12-06 @ 14:21:23
URL: http://ohl.se/lena
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Ahh, vad jag blir svampplockarsugen när jag ser trattisarna! Härligt!

Morötter vid den här tiden är kanske lite mer ovanligt men till glädje för kaninerna.



Önskar er en fin självständighetsdag!

Kram

din smärtsyster

2009-12-06 @ 15:59:41
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0