18.3.2008

Nu skall jag försöka skriva färdigt min rapport om rehab veckan. Min strävhet i halsen har utvecklat sej till hosta och nästäppa. Annars känns det bra, jag har ökat på Lyrican och känner att det var rätt beslut. Lite biverkningar i form av lätt yrsel har jag , men kanske det går om efter en tid. Annars får jag väl nöja mej med att vara lite mera yr, men ha mindre ont.

Fredag:

Jag började dagen med utemotion i grupp. Det blev en ordentlig promenad i skogen. Sen hade jag ett möte med fysioterapeuten. Jag fick en lymfterapi behandling och så lite råd om hur jag skall fortsätta här hemma, med att röra på mej och förhoppningsvis gå ner i vikt.
Sen var det tid för veckans andra möte med min fysiater. Vi gick igenom vad som har hänt under veckan och bestämde att jag skall börja med depressionsmedidinen igen och öka på Lyrican lite. Jag fick också en remiss till en hudläkare som skall titta på mina konstiga hårda ställen som jag har på rumpan och ena låret. Fettvävnads nekros trodde fysiatern att det är. Har aldrig hört talas om något sånt och inte hittade jag nåt klokt på Internet heller. Men jag får väl höra nåt mer sen när jag kommer till hudläkaren.
Sen var det tid för att packa ihop och resa hem. Ett förskräckligt kramas och en massa lappar med e-post adresser och telefonnummer bytte ägare.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!
Det låter som att du haft en fin och händelserik vecka på rehab! Förstår att tröttheten kommer som ett brev på posten..
Härligt att du har träffat nya kontakter som är i liknande situation, det vet vi ju är ett stort stöd :o)
Varma tankar och kramar

2008-03-19 @ 11:30:09
URL: http://www.kristinasryggdagbok.blogg.se
Postat av: Gunveig

Det var en givande vecka. Jag hade själv bestämt mej för att nu j..lar ska det hända nånting. Ibland så har jag gått igenom min rehab vecka som en zombie och då får jag inget ut av det. Jag skall skicka vår gnällspiksadress till en av deltagarna. Hon frågade efter den, men inte kan jag den utantill. Så kanske vi får en ny gnällspik.

Sängen är min bästa vän just nu, men det går över. Känner nog att krafterna återvänder lite sakta.

Många påsk kramar

2008-03-19 @ 14:35:12
Postat av: Bille

:0) Så det kanske blir utdelning för oss andra också... med en ny gnällspik ?! Kul.
Många påsk kramar till dig också

2008-03-19 @ 15:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0