28.11.2007

Nu har jag kraschlandat tillbaka till verkligheten. Mitt ansikte satt igång och värka igårkväll, så att jag fick ta till extramedicinen. Och idag hos fysioterapeuten frågade han vad tungt jag hade gjort eftersom min halsmuskler var helt svullna och hårda. Men jag har inte gjort något extra tungt, jag har bara ansträngt mej lite lätt över gränserna och använt för lite värkmedicin. Fastän jag själv tyckte att jag klarade av smärtan bra så har jag spänt mej så mycket att musklerna låser sej både i nacken/halsen och längs med hela ryggraden. Så nu gäller det att igen hitta någon passlig balans i det hela som både magen och musklerna kan godkänna.

Idag har hela dagen gått åt att vila, förutom min utfärd till fysioterapin i Helsingfors. Det blev gårdagens rester värmda i micron till middag. Särbon är ledig i två dagar så nu får han ta över ansvaret för hushållet tills jag vilat upp mej igen. Termometern visar att här är 23 grader varmt inne och jag fryser som en blöt hund av tröttheten.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Har magen hyfsat till sig någorlunda?

2007-11-28 @ 21:58:50
URL: http://nilsgn.blogspot.se
Postat av: Gunveig

Ja, magen har lugnat ner sej. Så nu för jag börja på ny runda för att få den att börja krångla igen. Nu är det bara STORA tröttheten som föll över mej, kommer inte ens vidare i Harry Potter boken för jag somnar så fort jag försöker läsa. Kanske det är stora julstressen som kom, hi, hii.

2007-11-29 @ 08:51:30
Postat av: Nisse

Jag tog en hel del läkemedel i höga doser under ca 2 år. Och under hela den tiden hade jag visserligen inte en sun mage, mest löst hela tiden. Men det gick att leva med.

Det stora raset kom när jag varit medicinfri i kanske någon månad.

En teori. En del antiinflammatoriska preparat (vilka många smärtpreparat är) kanske har en slags avsvällande och lite lugnande effekt på tarmslemhinnan. Samtidigt som andra subtanser i både samma läkemdel och i andra gör slemhinnan förbannad.

Då kan det ju räcka med att man kanske minskar med ett läkemedel som har som "bieffekt" att faktiskt hålla tarmslemhinnan lugn.

Tankar som slog mig. Får se om jag kommer på att ta upp det med någon farmakolog, vi något tillfälle .

Kramar!

2007-11-29 @ 16:32:58
URL: http://nilsgn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0