20.12.2007

Jag fick ett telefonsamtal av en handläggare på försäkringskassan imorse. Hon bad så mycket om ursäkt för att hon hade stökat till min min rehabiliteringspenning och betalat ut för lite. Nu hade hon fått hjälp med att göra ändringar och jag skall få lite pengar till. Hon hade till och med låtit bli att dra av en karensdag, som plåster på såret.

Nu är huset julstädat, alla mina porslinstomtar har blivit ner burna från vinden och placerade på sina platser. Julkrubban har också hittat sin plats på pianot och vi har gjort någonting som jag inte har sysslat med sen ungarna var små. Vi har målat ett julmotiv på ett fönster med surmjölk och vattenfärger. Det blev en röd liten stuga, julgranen, tomten med sin kälke, en katt, en älg och en hel musfamilj i snön. Nu är det bara doften av julmat  och julgranen som fattas, men det får vi ordna till under veckoslutet. Jag (vår familj) skall laga potatislåda, olika sillar och steka köttbullarna, resten av maten hämtar middagsgästerna. Vi har redan i många år firat knytkalas jul, för att inte någon skall behöva stå i köket och kocka flera dagar i förväg.  

Jag har också varit på en kort skogspromenad idag. Solen sken så fint mitt på dagen så det var synd att sitta inne. Vi gick och tittade lite efter var vi möjligen skall såga julgranen, och vi hittade några passliga kandidater inom en sån radie som också jag klarar av att gå.

Det går åt en hel del värkmedicin för att klara av att vara så här aktiv som jag har varit de senaste dagarna, men nu offrar jag mej (min mage) för att få vara med och göra de julförberedelser som jag så njuter av. Jag får ta igen mej sen efter jul.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Har du fått ett "trevligt" telefonsamtal från Försäkringskassan? Ja de duggar inte tätt...

Kramar!

2007-12-20 @ 23:55:39
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Bille

De är ju roligt att de kan vara lite mänskligt och erkänna fel, det satt nog långt inne. Här börja julen att infinna sig också, iaf. släkten- (skratt) Min bror som inte har någon familj ska firar julen med oss, våra barn med familjer kommer.Det ska blir trevligt att ha alla i kring sig igen
God jul!

2007-12-21 @ 07:59:13
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com
Postat av: Kristina

Gunveig!
Gott att FK kan be om ursäkt.
Jag tycker det låter så härligt med knytkalas och att alla hjälps åt. Då kan man njuta utan att vara helt slut. Jag önskar dig en innerligt god jul!
Varma kramar

2007-12-21 @ 17:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0