Hej och hå!

Det har inte blivit många ord skrivna här den sista tiden, eller inga ord egentligen. Det har varit fullt upp med hösten.

Sköldpaddorna har flyttat in och den första ungen har flyttat till sitt nya hem. Nästa helg är det några fler som flyttar iväg.

Potatisen ligger i källaren, dom som inte hunnit ruttna. Gurkplantorna är utslängda från växthuset i ett sista desperat försök att få slut på gurkskördandet. (Det fungerade också, inga flera gurkor inom synhåll) Äppel och nypon har jag torkat i ugnen. Inatt har ugnen faktiskt varit avstängd första gången på väldigt länge. Men det är troligtvis bara tillfälligt i väntan på nästa äppel leverans. Egna äpplen har jag inte, sorkarna och hararna försöker varje vinter förhindra mina två äppelträd från att växa. Och dom har lyckats ganska bra, men ännu är det liv i dem så hoppet är inte ute än. Krikonmarmelad har det också kokats här i stora mängder. Kilovis med svamp bär jag hem från skogen varje gång jag är ute med hunden. Jag brukar ta med mej en mindre plastpåse när jag går och när den är full är det tid att gå hem. Eller så får man gå med näsan i vädret så man inte ser svamparna. Undrar var alla andra svampplockare håller till? 

Nu är det bara resten av höstsysslorna kvar. En terass som skall byggas, ett staket som skall läggas upp, tegelgolv som skall läggas i växthuset och fönster som skall tvättas. Så det kan hända att det tar en tid igen innan nästa inlägg skrivs.

Ha det så bra tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0