Vedtalko och brödbak

Mitt i hetaste sommaren har gubben och svärsonen sett till att vi har ved för vintern. Jag har hjälpt till genom att servera dem ärtsoppa, vilket hör till när man har vedtalko.

Och idag ställde vi till med storbak. Det blev en lång rad knäckebröd, glutenfria batonger och glutenfria limppor. Nu är jag räddad ifrån det långtråkiga smaklösa glutenfria brödet från butiken för några veckor framåt.



Kasper kanin har blivit av med sina ballar redan i förra veckan, men idag tog vi oss till vår veterinär Kajsa för en extra koll att allt ser bra ut. Och det gjorde det nog, lite svullnad var det kvar och så har Kasper själv försökt avlägsna det stygnen som smälter av sej själv.



Kommentarer
Postat av: Nonna

Oj så flitiga ni är, bakar och fixar ved och kastrerar gubbar..ja kaningubbar bara hoppas jag.

Nu kan du ju både värma upp dig och käka hembakt så livet leker ett tag framöver!

Kram Nonna

2011-07-27 @ 10:34:05
Postat av: Gunveig

Det är nog bara kaningubbar som vi kastrerar, fastän mitt två åriga barnbarn som inte alls förstod vad ordet kastrerar betyder försökte sej på att pappa också kanske skulle kunna genomgå proceduren.



Kramar

2011-07-28 @ 08:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0