Långt uppehåll

Det har hänt massor de sista tre veckorna men inget har jag fått nerskrivet.

Förs var det vår älskade kanin Snickers som flyttadet till kaninhimlen och utlöste ett stort kaninkaos. Vi trodde att hans fru Kajsa skulle ta förlusten av sin man hårt men hon klarade sej bra och har nu fått en ny kompis. Det tog tid att hitta en vuxen hane som behövde ett nytt hem. Men nu har han, Kasper, anlänt.



Kasper är en vackert gul kanin som är 10 månader gammal, och okastrerad. Tid för kastrering är beställd och på onsdagen skall det ske. Men vi har med vett och vilja låtit Kajsa och Kasper träffa varandra och kan kanske se fram emot några små kaninbebisar om fyra veckor.

Alla sköldpaddorna mår bra, de små växer med fart.



Och så har hit anlänt en ny avelshona, Klara.



Klara grävde genast ner sej i utehagen för att sova sommarsiesta. Hon har inte dvalat förra vintern så hon är väldigt trött.

Igår hade jag besök av Franklin med familj. Franklin föddes här hos mej för snart två år sedan och har vuxit till sej och blivit en vacker sköldpadda.



Jag har också hunnit ha en vecka semester hos syster Carina på Åland. Pixel och jag passade på att gå på kurs både i allmänlydnad och rally lydnad under den veckan. Och så fick vi båda njuta av enkelheten med utedass, friheten utan koppel och skönheten i att bo bredvid havet. Bilder kommer senare. Dom är ännu i gott förvar i dotterns kamera.

Här envisas väderguden med att hälla ner regn över oss, vilket är helt behövligt. Men jag var fullt inställd på att ta itu med mattorna som skall tvättas.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men guuuud vad söta sköldpaddor! Jag har själv en sköldis just nu, en rysk stäppsköldpadda. Är det den rasen ni föder upp också? Har ni någon större till salu? Var bor ni?

2011-07-18 @ 01:00:29
URL: http://karleksblogg.devote.se
Postat av: Nonna

härligt med dina alla djur, jag har ju bara Smilla men hon är ju en tivolitass så det räcker ju!

Hoppas du har det drägligt och orkar med lite nöjen också jag vet ju att alla dar inte är de bästa men de där som är riktigt fina DEM ska vi minnas och njuta av. Nu ska jag packa in datorn och gå in från altanen kl är snart halv tio men det är omkring 20 grader ännu! Kram och kämpa på med tiden blir vi bättre och bättre - ialla fall på att låtsats det!

Nonna

2011-07-23 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0