Tidsbrist

Det blir ingen text här på bloggen. Varje dag planerar jag vad jag skall skriva, men ingenting får jag skrivet. Jag tycker själv att jag pysslar på hela dagen, men när kvällen kommer och jag funderar på vad jag fått gjort så är det inte mycket. Det beror säkert på att jag är så långsam. Eller så är det någon som har stulit ett stort antal timmar från mina dygn.

Kroppen meddelar också att det är höst och kallt, och att det är tid att avsluta de flesta av mina projekt. Stickorna går ännu heta. Jag ligger på rygg och stickar för att inte spänna axlar och nacke. Så en del sockor och vantar har det blivit. Och lite kläder till barnbarnens dockor. Mera om vårt dockkläds projekt finns på http://maijanuudetvaatteet.blogspot.com/

Sköldpaddorna förbereder sej också för vintern. Det är ganska tyst i lådorna, dom flesta sover redan under se vackra höstlöven som jag har burit in i lådorna.


Arthur kommer ännu fram för att sola en stund och titta ifall det skulle serveras mat.


Det gör också några av hans ungar.



Sen några bilder på mina projekt.


Mitt gamla nattduksbord...


...som har fått ny färg...


... och några nyckelpigor.


Min säng fick också ny färg och några målade trollsländor. Det är min dotter Jenny som har målat dekorationerna.


Ett till stort projekt som snart är färdigt. Skåpet hittade jag på mammas vind, där det har stått åtminstone de sista 25 åren. Skåpet var målat i många olika lager färg på varandra. I somras fick jag hjälp av min svärson Mimi att skrapa bort alla färg. Nu är det bara glasdörrarna till mittsektionen som fattas. Och kanske någon liten dekorationsmålning.

Lampan ovanpå skåpet är ett fynd som jag har hittat på en ladugårdvind. Den har bara fått en ordentlig rengöring och en ny lampskärm.

Ett nytt projekt är en gammal bykbalja som jag hittat på samma vind som lampan.


Den skall bli till ett soffbord med hjälp av min morbror som är snickare. Baljan står just nu i hans snickeri för att torka upp ordentligt, därefter skall den tätas för att klara av ett liv utan vatten. Sen skall den få en glasskiva och bli ett bord.

Som ni kanske märker står jag själv för ideerna, men behöver en massa hjälp med att förverkliga dem. Så mina projekt blir egentligen någon annans projekt. Stor suck över den trasiga kroppen.



Kommentarer
Postat av: Cia

Åh vad underbart att äntligen få se lite sköldisbilder!! Din Arthur påminner lite om min Nicke. Önskar mer sköldisblider i din blogg..=)Ja, jag har ju en av Arthurs ungar jag också, Molly som snart fyller två år och är en riktig surpuppa ibland, speciellt då någon av mina väninnor kommer med sina sköldpaddor och hälsar på! =) Gäster icke välkomna! =)



Kraam till dig!



h.cia

2010-11-01 @ 17:05:58
URL: http://livet och sköldpaddor...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0