Ny dator

Nu har jag äntligen en egen fungerande dator igen. En liten en, så jag kan ligga i sängen och blogga ooch pyssla med den. Har jobbat på med den hela dagen för att få allt att fungera som jag vill att det ska göra. Lite är det ännu som fattas, några drivrutiner till kameran och scanner/kopieringsmaskinen som jag inte orkar leta efter nu.

Jag har jobbat med Vista på mellandotterns dator en ganska lång tid nu och lärde mej tom att komma överens med det ganska bra men nu är jag tillbaka vid min älskade XP igen. Det enda som  jag nu inte gillar är att Windows Mail inte fungerar här utan jag är tillbaka vid Outlook Express. Jag har suttit och skrivit in alla nya kontaktuppgifter som kommit till sen min egen dator kraschade för hand. När jag var färdig hittade jag ett sätt att exportera dem som kanske skulle ha fungerat. Undrar hur många email adresser som nu är felstavade och som kommer att ge mej huvudbry en lång tid framåt. Och hur mycket annat väsentligt som jag har tappat bort i flytten. Allt borde vara säkerhetskopierat på en yttre hårdskiva men jag är inte alls så säker på att det är så.

Den här långa vintern har gjort att jag nu ligger ner mycket mera än vad jag borde. Jag har stelnat till riktigt ordentligt av att inte ha kunnat röra på mej ute. Jag har bett om att få tillbaka min OMT fysioterapi för en tid för att komma igång igen, men nej. Nu är jag bortsparad, men nu skall få gå på vanlig fysioterapi istället, med början på tisdagen. Det känns lite oroligt eftersom min kropp reagerar med ihållande nervsmärta på minsta lilla felrörelse. Nu när snön har smält på vägen har jag försökt promenera lite med Pixel men det gillar inte min stela kropp alls. Det har skramlat i pillerburkarna ännu oftare än vanligt den sista veckan. Scleroderman har också blossat upp riktigt ordentligt i ilskan över att jag har försökt töja på den angripna områdena lite. Suck, önskar att snön skulle smälta över en natt nu så jag skulle komma ut i skogen igen.


Kommentarer
Postat av: Nonna

Det där låter inte bra, kanske du borde ha ett gåband inne att ta till då det är omöjligt att färdas ute.

Kram Nonna

2010-03-21 @ 15:41:16
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Grattis till ny dator som du kan jobba med var som helst, det är verkligen en tillgång.



Nej, det låter inte bra med stelheten både med tanke på din smärta och scleroderman. Vi tappar ju muskelmassa och kondition snabbt som blixten och denna vintern har vi väl mer eller mindre varit som Hurma allihop, i dvala.



Det är sanslöst att denna besparingsiver går ut över viktiga behandlingar för sjuka och funktionshindrade. Hoppas i alla fall att den fysioterapi du får hjälper dig igång igen.



Varför är det inte samma besparingsiver på politikernas löner?



Var rädd om dig!

Kram

2010-03-22 @ 21:39:51
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0