Skidtur

Årets och säsongens första skidtur är avverkad. Det gick bättre än i fjol, inga vurpor den här gången. Mest kanske för att Pixel nu springer lös och inte i koppel som vid fjolårets enda skidtur. Pixel kom ihåg att man skall akta sej för skidorna, helst hålla sej bakom matte eller bredvid.



Visst var det vackert i skogen och grannen hade varit snäll och kört vår promenad/skid väg med traktor så det var lätt att ta sej fram. Trodde jag,...



... förklaringen till traktorspåren fanns lite längre fram. Pixel satt och fundrade vart skogen har tagit vägen. Vi fick snällt skida hem tillbaka för traktorerna och skogsmaskinerna hade gjort terrängen oframkomlig för oss.

Kommentarer
Postat av: Nonna

Nämen, så kan det gå, det ser verkligen ut som om Pixel begrundar eländet!

Skönt med skidtur, jag väntar på att få ta mina ispromenader, men lugnar ner mig lite, det är havsvikar och jag vill veta att skoterspåren är farbara och underlaget bra.

Kram Nonna

2010-01-04 @ 20:07:03
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Det var ju en attans otur! Skogen bara borta sådär... tror jag det att Pixel blev förvånad, och du med!

Hoppas ni har några andra, bättre spår.. ljuvligt att du kan åka skidor!



Varm kram! Kristina

2010-01-09 @ 20:50:49
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0