Strand utflykt igen

Dagen började med bassängträning och vägning. -400 gram igen.

Sen lurade jag med dottern, assistenten till vår strand. Krafterna och tiden räckte inte till för någon långpromenad, så det blev att ta bilen.

Men hunden var lika lycklig för det.



Sekunden efter att jag tagit bilden, sa det plums och den lilla svarta pricken till vänster hoppade ut i vattnet. Han förväntade sej att det skulle vara långgrunt som på de andra ställena, men just där i vasskanten så var det djupt. så det blev en liten ofrivillig simtur.

Han blev lite skrämd tror jag och rusade genast tillbaka till mej och försökte torka sej i den torra sanden.



Men skräcken satt inte länge kvar, efter en stund hade han skoj igen och rusade omkring i strandvattnet.

På promenaden tillbaka till bilen fotograferade dottern den här stiliga gamla björken...



... och den här konstiga blomman.



Någon som vet vad det är för något?

Jag kan tala om att det luktade saltvattenblöt hund i bilen på hemvägen. Och inte luktar han så gott nu heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0