Dator krångel

Den senaste veckan har gått till att försöka få igång min gamla dator, som höll på att krascha totalt, genom att installera allt på nytt. Det är ett effektivt sätt att bli av med allt onödigt skräp. (ibland också nödvändigt skräp, om man inte kommer ihåg att säkerhetskopiera det som är viktigt först) Inga problem med säkerhetskopieringen, jag har väl gjort bort mej så många gånger just där, så det sitter i ryggmärgen nu. Men sen att få ner alla uppdateringar över mitt mycket långsamma mobila bredband har tagit en otrolig tid. Service pack 2 för XP tog bara lite över 16 timmar att ladda ner. Det var nog nästan så jag ville ge upp och kasta ut hela skiten emellan.

Men nu är det mesta fixat och klart, förutom att jag inte kommer åt att läsa mina mejl på Hotmail. Jag ser vem som har skickat nya, men det går inte att öppna dem. Troligtvis något kryss i Windows egna säkerhetsinställningar som har hamnat på fel plats. Jag har gett upp, ringer dottern som går in på sin egen dator och läser mina mejl och svarar på dem också om det behövs. Om någon klok person som läser det här kan hjälpa mej med problemet så är jag tacksam.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Hmmm... jag känner igen det där med att kasta ut.. när min dator kraschade var den farligt nära Vättern!

Skönt att du fått ordning på det nu, hoppas bara det fixar sig med mailen också!



Varma kramar och en Pixelpuss

din smärtsyster

2009-05-17 @ 21:43:39
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Bille

Ush och fy för krångliga datorer:(

Det är ju så jobbigt att få tillbaka allt som man vill ha det.

Varma kramar från Värnens kant

Din smärtsyster

2009-05-20 @ 10:06:10
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0