Nu ska jag iväg

Nu äntligen skall jag iväg på min 3 veckors rehabiliteringsperiod. Den 24 juni skall jag åka iväg och är tillbaka hemma den 14 juli. Semester kanske, knappast, minns hur j...a jobbigt det var förra gången, men samtidigt hur många färdigheter jag hade i bagaget med mej hem för att kunna leva så normalt som möjligt med min hjärnskada. Och nu skall det fyllas på med nya färdigheter och tips.

Lite tråkigt är det också att åka iväg. Eller egentligen mycket tråkigt, för jag skulle ju semestra en vecka hos min väninna på Åland. Nu blir den semestern uppskjuten på obestämd tid. För när jag kommer hem från rehabiliteringen kommer kläckningen av årets vårägg att börja. Beräknade tiden för dom 5 första är den 15 juli så jag hoppas att ingen har allt för bråttom att komma ut i stora världen. 12 små "sköldpaddsgrodder" ligger det nu i kläckaren och flera verkar det vara på väg.

Jag kommer att ner packa datorn och ta med mej den när jag åker iväg. Med god tur kommer mitt mobila bredband att fungera med full hastighet i Helsingfors, något den minsann inte gör här på landet.  Förhoppningsvis skall jag också ha mera tid att blogga där. Nu är det djuren och trädgården som äter all min tid.

Kommentarer
Postat av: Nonna

Hoppas du får fina och lärorika rehabveckor den här gången oxå. Vi kanske får rapport under resans gång då det blir ju kul!

Kämpa på!

Kram Nonna

2009-06-09 @ 13:48:09
Postat av: Lenas Värkstad

Hoppas du får en trevlig och nyttig tid. Vet av erfarenhet att sådan vistelse kan vara jättejobbig, men med goda kamrater kan man även få sig ett gott skratt ibland.

Ska tänka på dig!



Kram Lena

2009-06-09 @ 20:43:55
URL: http://ohl.se/lena
Postat av: Nisse

Då gäller det att vi siktar in oss på tiden efter den 14 juli, om vi vill se dig alltså :)



Kramar!

2009-06-09 @ 22:54:20
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Jag hoppas också du får fina veckor på rehab! Kan ana att det är lite dubbelt. Det är jobbigt och slitigt, men samtidigt ger det dig verktyg.

Hoppas ni är ett gott gäng den här gången också, så ni kan ha lite kul mellan varven!



Varma kramar!

din smärtsyster

2009-06-10 @ 21:27:43
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0