Några trädgårdsbilder

Jag är trött och samtidigt uttråkad idag. Pixel blev kastrerad igår så vi försöker hålla oss lite lugna idag. Han var trött och groggisg igår hela dagen och låg bara och sov, men inatt räckte inte sömnbehovet till mera och han hade ont också. Han skulle sova med mej för att jag skulle ha koll på honom att han inte kommer åt att slicka såret. Det där med tratt på huvudet gick inte alls, han stod bara som en ledsen tjur med huvudet hängande och vägrade att ens flytta på sej om jag lade tratten på honom. Så jag täckte såret med en kompress och klädde på honom barnbarnets trosor för att jag iaf skulle vakna om han försökte komma åt och slicka sej. Sovande blev det inget av han bara kastade sej av och ann hela natten och ylade ibland av smärta. Efter att han fått värkmedicin lugnade han sej för en stund och så började han om igen. Vid sjutiden i morse klädde jag på honom tratten för att ens få sova lite, men då kom han på att han kan ligga på mej med tratt och allt, så det blev inget av det sovandet heller. Nu har han lugnat sej och vi har sovit flera timmar på dagen båda två.

Att hålla oss stilla är ingen grej för oss heller, långpromenader ska det ju vara. Så nu kom jag äntligen mej för att ta ut kameran i trädgården. Men det finns inte så mycket som blommar just nu.

Syrenerna har nästan blommat färdigt. Men oj så dom har blommat i år, när det regnade blev grenarna så tunga av blommor att dom nästan låg på marken.



Några blommande blommor







Lite grönt





Min ampel tomat



Granen och tallen har ett bra år i år. Jättelånga årsskott.




Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Vilken natt! Kan inte vara lätt för den lilla studsbollen att inte förstå varför det är så dant! Men han hämtar sig nog fort, dom är tuffa och läker kvickt dom små liven.



Vackra bilder från grönskan i din trädgård! Nu är det en härlig tid och så mycket att njuta av.



Var rädd om dig! Och får jag be om en nospuss till Pixel :o)



Kramar

din smärtsyster

2009-06-12 @ 23:09:10
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Nisse

Jag skulle vilja ha en bild på dig och pixel i sängen. När pixel har tratt på sig.



:)



Kramar!

2009-06-13 @ 17:52:44
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Nonna

Underbara bilder - njut av allt vackert och mys i grönskan. Bilder av er i sängen ja jag säger då det vad en del kan önska sig!!!

Ha-ha tur att inte du behöver ha tratt!

Kram Nonna

2009-06-14 @ 10:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0