Dag två

Idag har det rullat på enda sen morgonen. Jag har träffat socialarbetaren, talterapeuten, fysioterapeuten, neuropsykologen och min neurolog. Nu bara snurrar det i huvudet av allt.

Det har gjorts upp en massa planer för hur rehabiliteringen skall framskrida. Det finns planer på ett besök hos en neuro-oftamolog för att reda ut mina synproblem noggrannare, en massa papper från olika instanser är beställda, jag skall kanske på en ny hjärn MRI som möjligtvis kan ge närmare besked om hur skadorna ser ut i hjärnan (helt onödigt för mej, men kanske användbart i striden med försäkringsbolaget), min sväljreflex skall  undersökas närmare och en massa annat som jag inte ens minns.

Fysioterapeuten har idag testat styrkan i mina händer, jag hade bättrat på styrkan i den vänstra (skadade) handen riktigt ordentligt :) Jag har också bättre koll på i vilken ställning jag har mina armar och ben än för två år sedan när jag testades förra gången. Då var det främst fingrarna jag inte hade någon koll på och nu var allt helt normalt. Om jag förstod rätt så har det med balansen att göra, så nu får jag igen vara glad för att jag har Pixel som håller mej igång och som har förbättrat min balans.

Till sist en bild på utsikten från min balkong.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kan tänka mej att det bara snurrar i skallen efter alla besök hos olika distanser, huvudsaken är ju att de utreder dej till det bättre:-)



håller tummarna, ha det bra S-syster!

Kram!

2009-06-25 @ 23:57:37
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.com
Postat av: Nisse

Tycker jag läser mellan raderna att det går bra...



Kramar!

2009-06-28 @ 23:52:12
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0