Solig lördag

Mina älskade barn, barnbarn och djur har hindrat mej från att trilla ner i diket den senaste veckan. Jag har helt enkelt inne haft tid att ligga i något dike. Kaninen Snickers som nu har blivit kasterad har fått en flickvän. Hon heter Kajsa och är världens sötaste lilla kanintjej. Bild kommer bara jag hittar min kamera som är ute och reser i någon av döttrarnas handväska. Sköldpaddshonorna har äggläggningstid och beter sej lika oförutsett lustigt som havande kvinnor. En av honorna vägrar lägga sina ägg om hon inte får göra det liggande på min mage och en annan far omkring i sin låda som en rabiat pansarvagn. Två av sköldisungarna skall flytta till nya hem snart vilket också medför en massa extra mejl, telefonsamtal och textmeddelanden.

På tisdagen skall jag få svar på mina blodprov som förhoppningsvis skall kunna ge svar på om sklerodermin har spridit sej till andra organ än huden. Jag har träff med min psykolog genast efter ringtiden till reumatologen, till all tur.

Kommentarer
Postat av: Bille

Jättebra att barnen hindrar dig från att trilla ner i diket.

Och är ditt barnbarn lika pratglad som mitt (4,5år) så kan man bara inte låta bli att hålla sig från dikeskanten så långt det bara går. Man vill inte missa en minut. ;o)



Hur gick det för dig i tisdags? Jag hoppas du fick ett positivt svar.

Tänker på dig!

Kramar, din smärtsyster

2008-10-09 @ 15:03:45
Postat av: Gunveig

Jo, Elin fyller snart 4 och hon babblar på som en pratkvarn. Stark egen vilja har damen också, så man blir lätt tvåa om man diskuterar med henne.



Jag fick egentligen inget svar alls på tisdagen, proverna visade ingenting, vilken kanske kan tolkas som nåt bra, men ändå så verkade det lite osäkert hur det nu egentligen är. Och eftersom reumatologen och jag inte riktigt var från samma planet så kom jag mej inte för att fråga nåt mer. Men om en vecka har jag kontrolltid hos hudläkaren som gjorde diagnosen och då ska jag fråga desstu mera.



Många kramar

2008-10-09 @ 17:59:55
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Jag skulle vilja vara där och titta på dina härliga sköldpaddshonor! Rabiat pansarvagn... det var det roligaste jag hört på mycket länge :o)

Det måste väl flyga runt en massa hormoner hos dom också förstås..



Förstår att det hindrar dikeskörning om man har en pansarvagn (dock inte rabiat) som lägger ägg på ens mage och en bestämd liten 4 årig dam...



Jag hoppas du får vettiga besked av din hudläkare nästa vecka!

Var rädd om dig!

Varma kramar!



2008-10-09 @ 20:13:40
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Häftigt med sköldpaddor, hade en rödörad vattensköldpadda en gång, den blev ju bara aggressiv ju äldre han blev...usch, den sålde jag:-)



Tur vi har barnbarnen, de är de som håller en "uppe" oftast. Vet inte vad jag gjort om inte dottern flyttat hem på orten igen!



Jag hopps oxå du får vettiga svar av läkar´n!!

Ha en skön fredag!

Kramar om

2008-10-10 @ 00:16:14
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0