13.1.2008

Min stora kärlek är vaken efter att ha dvalat i kylskåpet i 16 veckor. Han är Arthur min 27 åriga sköldpaddshane. Honom fick jag som terapidjur av min dotter då när allt var som jävligast och sen vände det och jag började se en ljusning i allt elände. Jag tror att han också räknar in mej som en av honorna i sitt harem för i höstas när jag separerade honom från honorna inför dvalan, så följde han efter mej som en hund när jag rörde mej ute på gården. Jag hade honom ofta lös på gården när jag gick och pysslade med mina blommor och han höll sej alltid i närheten av mej. Om han inte stod utanför honornas inhägnad och försökte komma under eller över staketet förståss. Han är ganska intresserad av min gröna trädgårdstofflor så det kan ju ha något med saken att göra.  Ensam i sin utehage trivs han inte och det var ett bra sätt för oss båda att vara ute att sakta traska omkring på gården. Ibland jag före och han efter och ibland tvärt om. När han inte orkade gå längre lade han bara ner sej och väntade på att bli hemburen.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Det där låter ju bara så romantiskt... - jag förstår att det är din stora kärlek.

Det är nog en hel del fruntimmer som är avis på dig. Va praktiskt att kyla ned gubben ett tag...

2008-01-13 @ 21:17:34
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Kristina

Gunveig!
Vad härligt med din Arthur! Håller med Nisse att det är smidigt att ha "gubben" i kylen några månader :)
Tänker på att djur är så naturligt och att dom kan betyda så mycket för vårt välmående. Jag kan inte ha djur själv eftersom jag rätt som det är inte kommer ur sängen. Men jag har massor med hundkompisar på stan, och det betyder mycket att bara få vara en stund med ett djur! I Vadstena är det många som har sina hundar med till den affär dom arbetar i. Kanske inte så vanligt i större städer, men här finns det en vovve i var och varannan butik. Jag har mina små rundor :o)
Följer din sköldisblogg med stort intresse. Du beskriver så bra så det känns som jag är med lite, om du förstår hur jag menar?
Jag tänker på dig inför rehabmötet imorgon!!
Kramisar från din
gnällsyster!

2008-01-16 @ 15:35:15
Postat av: Bille

Gunveig!
"Sicken mysig kille du har, med eget hus på ryggen och allt" tänk vad ett litet djur kan åstadkomma. Själv har jag en apelsinfärgat favorit, som inte kräver så mycket skötsel.(Något för Kristina Kanske?) Han väcker mig glad var morgon med en liten trudelutt. Vem han är?
Jo, en liten kanariefågel. Han är heltokig i hårdkokta ägg(gulan)så för hans skull så äter jag ett par gånger i veckan hårdkokt ägg, så han får en pytteliten bit.
Kramisar gnällsyster Bille!

2008-01-17 @ 12:27:00
URL: http://bille-ryggont.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0