3.2.2008

Vi har haft strålande solsken idag, men nu vräker det ner snö igen. Inget fastlagsåk blev det för marken var helt bar, men ett fastlagsdopp blev det istället. Idag blåste det inte heller så det var inte risk för att blåsa av bryggan. På kaj kanten satt det en lång rad änder och följde med vårt plaskande. Och en ensam kvällsvandrare som också stannade till och skrattade lite åt vårt ganska högljudda badande. Havet är helt isfritt, annars skulle vi väl ha fått sällskap av någon pilkare också.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gunveig!
Du är modig du! Istanes så kallt.. Men det tycks vara skönt efteråt, hm.
Hjälper det dej tror du?
Kram!

2008-02-04 @ 10:08:28
Postat av: Nonna

Kanske ni fått besök av nån långfärdsåkare oxå det är ju bra då det är öppet vatten, här är det varmt och kallt om vart annat och det ger väldigt förädiska isar längre ut till havs och man luras av den liggande snön. Uj uj med kallvattnet jag har badat i + 34 i morse.
Kramis Nonna

2008-02-04 @ 16:50:55
Postat av: Gunveig

Kristina:
Åtminstone hjälper det mej att somna på kvällen utan nån extra värkmedicin. En piller mindre i dygnet är också en liten vinst. Nu håller jag på och provar ut vilken tid på dygnet som är den bästa för vinterbadet. Igår var vi där redan på eftermiddagen och det var för tidigt, tröttheten kom för tidigt och hann gå över innan jag kom i säng.

Nonna:
Jag ser också fram emot terapibassängen i simhallen imorgon bitti. Där är det också +34. Kallvattnet njuter jag inte av det minsta, det är lika obehagligt alla gånger, men det är känslan som kommer efteråt som jag är ute efter.

Kramar till er alla

2008-02-04 @ 18:30:06
Postat av: Nisse

Som sagt. Fortlöpande rapporter emotses med spänning.

Kramar!

2008-02-08 @ 14:31:44
URL: http://blogg.ngn4u.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0