25.2.2008

Den här dagen har gått åt till att få någon ordning efter sportlovet. Det var ganska skönt när alla for iväg till skolan och det tystnade i huset. Jag blir så trött när det är folk runt omkring mej hela tiden. Sköldisarna har fortfarande hållit på med sina äggbestyr, men dom är ganska tystlåtna av sej. Dagens skörd är tre nya ägg och nu verkar damerna färdiga för den här gången.

En liten promenad ute i solskenet har jag också hunnit med. Termometern på köksfönstret visade närmare 20 grader varmt i solen, men när man stack ut näsan möttes man av kallblåsten. Snön som kom igår morse hann också regna bort under dagen.

Igårkväll när jag vinterbadade var det sex-sju svanar som simmade omkring i viken och hade ett förfärligt ljud för sej. Det måste ha varit nåt dom var oense om eftersom dom kvakade på för fullt ännu efter klockan tie på kvällen. Svanarna har varit här hela vintern, jag har ofta sett dem söka mat på en åker här i närheten.

Också i fågelholken är det full fart. Det är ett blåmes par som flyger ut och in i den. Emellan jagar dom varandra i buskarna, kvittrande som om det skulle vara någon parningsdans på gång. Inte kan väl dom tokstollarna väl få för sej att lägga ägg nu redan?

Kommentarer
Postat av: Nisse

Om blåmesarna får för sig att lägga ägg nu, ja då är de tokstollar.

Du får kolla - dagligen - och så kan du ju i så fall plocka in de äggen, till din äggkläckningsmaskin. Vilken cirkus!

Du har ju ändå inget å göra...

Kramar!

2008-02-25 @ 22:54:18
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Bra ide, men hur skall jag komma upp till holken alla dar? Då måste jag rigga nån slags webbkamera i holken, det skulle vara ganska intressant. Och fågeläggen skall svängas på dagligen, sköldisäggen får van inte vända på. Så då gäller det för mej att hålla reda på vilka som är vilka, och med erfarenheten av tandborstarna är jag inte så säker på att jag klarar av det.

Kram

2008-02-26 @ 11:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0