11.2.2008

Nu har jag pratat mitt första gratis Skype samtal med min väninna/smärtsyster på Åland. Billiga hörlurar med mikrofon från Biltema skaffade jag och de fungerar perfekt. På en timme hann vi ventilera dagens händelser. Mycket enklare än de många mejl som annars åker här mellan Ingå och Mariehamn eller våra dyra maratonsamtal en gång i veckan via mobiltelefon. Vårt samtal var ett av över 11 miljoner samtal som pågick samtidigt med Skype.

Jag har varit hos frisörskan och blivit fin i håret idag. Annars brukar det vara en fd jobbkompis som kommer hem till mej och klipper mitt hår. Så nu känner jag mej ganska lyxig.



Kommentarer
Postat av: Nonna

En liten "visning" vore ju på sin plats efter att man finat upp sig! Eller måste man kolla övervakningsfilmerna?
Man känner sig bättre om man känner sig lite fin så det är helt rätt taktik, vem som håller i saxen är ju av underordnad betydelse bara resultatet blir bra.
Kram Nonna

2008-02-12 @ 08:32:46
Postat av: Gunveig

Jag ska försöka be någon av döttrarna ta ett kort, kanske jag äntligen skulle få in ett där upp i hörnet på bloggen.

Kram

2008-02-12 @ 11:18:25
Postat av: Bille

Välkommen i Skype gänget, jag har ringt med dem i nästan två år. Jag ringer nästan allt via dem tom utlandssamtal, fast det är ju inte helt gratis. men lokaltaxa är väl överkomligt eller hur.
Tänk vad ett litet besök hos frissan kan åstadkomma, genast for min hand genom håret och vid en koll i spegeln så är det bara att konstatera att det är dags här med. Jag fattar inte var alla gråa hårstrån kommer ifrån, hi hi?så lite färg skulle nog inte skada.
Kram Bille

2008-02-12 @ 12:40:31
Postat av: Gunveig

Jag brukar skylla dom gråa strån på gubben och ungarna. Utan dem skulle vi ju inte ha några problem, och inga gråa hår heller. Eller kanske ännu flera.

Kram

2008-02-12 @ 15:17:00
Postat av: Nisse

Jag är djupt impad av att du (och Bille) gett er in på skype och att det funkar. Jag fegar fortfarande. har ingen bra bortförklaring. Konservativ?

Håret. Jag kör med maskinen inställd på ca 18mm, rakt över, emellanåt. Förstår inte den här diskussionen om 'frisyr'? Måste vara typiskt kvinnligt, eller nåt? :)

Kramar till alla!

2008-02-13 @ 09:49:39
URL: http://blogg.ngn4u.com
Postat av: Gunveig

Min sk frisyr skiljer sej då inte så mycket från din. Det är praktiskt med kort hår när man inte får upp armarna för att kamma och frisera. Problemet för mej är att hitta en frisörska som vågar klippa det så kort som jag vill.

Kramis

2008-02-13 @ 16:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0