Hej här är jag nu...

...och skall skriva någon slags smärtdagbok. Jag är 41-år finlandsvenska som var med om en bilolycka för snart 8 år sedan och fick en pisksnärtskada i nacken och en hjärnskada som har blivit diagnostiserad först för ett och ett halv år sedan. Blev opererad i nacken ett halv år efter olyckan och under operationen fick jag syrebrist som ledde till en del problem med synen. 
Kvar blev kronisk smärta och stelhet, problem med närminnet och koncentrationsförmågan, yrsel, kommunikationsproblem och problem med synen. Allt det här gör att jag nu är helt arbetsoförmögen och har personlig hjälpare 20 timmar i veckan.
Att blogga skall för mej vara övning på att kommunicera, men också ett sätt att sprida information om hur det är att leva med ständig smärta och en hjärnskada.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Underbart!

Älskar dig! (ja du vet hur...)

Välkommen! Vi behövs alla för att sprida kunskap om hur det kan vara att bära med sig, mer eller mindre, kroniska besvär.

Kramar!

2007-11-16 @ 15:51:40
URL: http://nilsgn.blogspot.se
Postat av: Kristina

Åh, vad roligt! Välkommen!
Säger som Nisse, vi behövs alla för att sprida kunskap!
Du..nu har du modet!! Härligt!

Kramar till dig!

2007-11-16 @ 16:41:51
Postat av: Gunveig

Nisse och Kristina!

TACK jag älskar er också, mina smärtsyskon.

Kram

2007-11-16 @ 19:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0