15.12.2007

Idag har jag gått på tomgång hela dagen. När hela familjen är hemma, som det här veckoslutet, och snurrar runt omkring mej så är det bäst att stänga av hjärnan och ta det lungt. Har fått en smärtsam låsning i nacken också så beslutet att ha vilodag var mycket enkelt. Har inte ens bäddat sängen utan jag har legat uppstöttad med min alla dynor och läst. Började läsa om hela Harry Potter serien från början, billiga nöjen man har när minnet är dåligt. Så det finns fördelar också med det. Samma sak gäller filmer, jag kan se en film många gånger innan jag inte mera hittar nåt nytt i den. Middag till familjen fick jag ändå ihop rörd medan dom andra var ute och pysslade på gården.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gunveig!
Billiga nöjen är bra: (om man hittar dom)
Igår skulle jag skämma bort mig med en tidning och en glassig bilaga och handlade lite annat också. Hem och plockade i ordning och la mig för att vila.
Var är tidningen? Jag haltade runt och letade överallt, gick ner till cykeln för att titta om jag hade glömt den i cykelkorgen, men nej den fanns inte där. Efter ett tag kom jag på att titta i tidningsåtervinningen och där låg en glassig tidning. Mysigt, tyckte jag och la mig och läste. Det stod mycket kul i den.
När jag skulle ordna med mina kuddar prasslade det konstigt och när jag lyfte på kudden låg tidningen där. Den jag nyss läst var från förra veckan... Nu ska jag läsa min nya, men nästa helg köper jag ingen. Då kan jag läsa om detta exemplar.. Kramar

2007-12-16 @ 22:07:11
Postat av: Gunveig

Det där låter precis som jag. Jag prenumererar på en inredningstidning som kommer en gång i månaden. Hos min fysioterapeut finns samma tidning i väntrummet. Jag läser båda två med samma entusiasm tills jag kommer på nån artikel som verkar lite bekant, vänder på tidningen för att se nummer och årgång och kommer på att nu igen då....

2007-12-17 @ 15:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0