Odla blomkäppar



Jag var sparsam och klippte bara av några kvistar av en hägg för att få stödkäppar till mina tomatplantor. Nu har en av käpparna slagit rot och börjat få blad. Jag har ännu inte bestämt om det ska bli min nya hobby eller mitt mya yrke att odla blomkäppar.



Min porslinsblomma försökte glädja mej med en massa fina blommor. Men jag blev inte bara glad utan också snorig av den starka lukten, så nu ligger alla fina blommorna avklippta i komposten. Men porslinsblomman som känner till vad som brukar hända när den blommar försöker på alla sätt gömma sina blommor. Det nyaste sättet är att den försöker tränga sej in mellan takpanelen och taklisten över en tegelvägg och in i pannrummet. Jag lovar att om den lyckas med det tilltaget skall den få blomma ifed i nästa år, iaf på den del som befinner sej i pannrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0