Sommarväder

Sommarvärmen och solen har iaf tillfälligt anlänt till våra bräddgrader. Det har fått allt möjligt att hända hos oss. Här kommer lite bilder på vad som har hänt.

Först blommorna


Vårkrage


Morsdagsrosen som har blivit påtuggad av en harpalt som har bosatt sej på vår gård till mitt och Pixels förtret.


Ormöga


Papegojtulpan


Mitt nya växthus med en hög koskit utanför


En Snickers ...


...och en Kajsa i sommarpäls.


Till sist en rakad Pixel. Jag blir alltid lika förvånad över hur liten han är när hans päls försvinner, om man inte vet att han är en pudel kunde man lika bra gissa på någon liten vinthundsras. Fästinghalsbandet har också kommit på plats, i år kör vi med den mera ekologiska örthalsbandet. Ifjol använde vi Scalibors halsband och fästingsaldot var 0, men jag gillar inte riktigt att hänga något som klassas som problemavfall runt halsen på min hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0