Pilla i jorden dag

Som syns av rubriken så har det blivit en del pillas med små plantor och frön. Små ballongblommor, lobelior och något annat som jag inte ens kommer ihåg vad det är har fått flytta in i krukor och balkonglådor i växthuset. Djungelgurkplantor och små pumpaplantor fick också lite större krukor i väntan på att frostnätterna skall ta slut. Några rödbetsfrön pillade jag ner i en upphöjd odlingsbänk bakom växthuset. Jag har en känsla av att jag får ta till någon "Harry Potter trollformel" för att få alla mina plantor att rymmas i mitt lilla växthus. Den där trollformeln som gjorde ett litet tält till en stor lägenhet skulle passa bra. 

Mina första lånade ljudböcker fanns i postlådan idag, eller egentligen nån sort av välkomstpaket med en del ljudböcker och bokkataloger i. När jag har skrivit blogginlägget färdigt skall jag frossa lite i mina nya böcker.

Mellandottern med sambo har varit och tittat på hus.



Visst ser det fint och charmigt ut? Idag har dom varit i banken och förhandlat om lån, så nu gäller det bara att hålla tuummarna. Spännande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0