Input och output...

... så hette det åtminstone på den tiden när jag studerade till datormontör före bilolyckan.

Jag blev så frusterad på mej själv när jag skrev det förra inlägget. Allt var så klart hur jag skulle dela med mej av Clas Malmströms föreläsning. Men sen gick det ju inte.

Det är min hjärnskada som ställer till det. Det är inga fel på input sidan, att ha en hjärnskada betyder inte att man är förståndshandikappad. Men efter input börjar problemen, först med arkiveringen. Det är mycket information som trillar av på vägen från arbetsminnet till det mera permanenta minnet på hårdskivan. Och följande problem blir det vid output, det går inte att få ut informationen i den form jag skulle vilja. Ju mera abstrakt informationen är desstu svårare är det att få ut den. Sen är det ingen skillnad om output sker som tal eller skrift, den bara inte går att få ut den. Inne i processorn (tanken) känns det rätt, men sen blir det fel. Skulle jag vara en dator skulle det vara vid output som jag skulle visa upp sk bluescreen med en massa Error

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0