Madenia och Filonia

Idag kan jag presentera dom två sista ungarna av sjulingarna. Steppi lade 7 ägg den 31 mars och nu har jag 7 ungar.

Madenia kläcktes igår och väger 14 gram



Här är hon tillsammans med storasyster Jerika som är en och en halv vecka äldre.



Lillasyster Filonia ligger ännu i sitt ägg. Hon har fått åka karusell i natt. Jag lämnade Madde i kläckaren över natten tillsammans med Filonia i sitt ägg. Madde har passat på att rulla runt på sin lillasyster. Två gånger var jag och vände ägget rätt, men sen fick bus Madde flytta in i bebbelådan med sina storasystrar.

När Filonia har kravlat sej ur ägget skall jag försöka få till en bild på alla sjulingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0