Dagens bild

Idag har vi varit på hundklubbens kurs/föreläsning hur man fotograferar sina djur. Resultatet av det är att jag nu vet att det är fel på både fotografen och kameran. Största felet är väl att jag aldrig har läst kamerans manual. den har många flera funktioner än vad jag visste om, det är så enkelt att köra med automatiska inställningar och resultatet blir därefter. Men sen går det ju inte heller att ta dom bilder jag drömmer om med en liten billig pocketkamera. Suck. Jag hittade iaf inställningen för att ta svart-vita bilder som fotoproffset Nisse tipsade om i ett tidigare inlägg.

Här är resultatet



Nu tycks datuminställningen i kameran vara fel igen, men inte riktigt så tokig som den var igår.

Resten av dagen har använts till att handla pul-tyg...



... som skall sys till benskydd för lurviga pudelben. Tyget är vattentätt och smutsavstötande, det används i vanliga fall som yttertyg till tygblöjor, och tanken är att vi skall kunna minska på snön och smutsen han släpar in, utan att tvätta hans lurviga ben varje gång han har varit ute.

Snöskor till ett lämpligt pris har vi också jagat idag. Men det blev inget napp. Jag längtar så efter att komma ut i skogen med hunden igen. Nu bär skaren Pixel men inte mej, och där kan snöskorna hjälpa till. Det var något vi funderade på att inskaffa redan förra vintern, men då konstaterade vi att det nog inte blir så mycket snö igen på många år. Oj så fel den tanken blev. Men om jag nu hittar ett par till ett bra pris ch köper dem så kan ni vara säkra på att det inte kommer att snöa igen inom de närmaste 50 åren.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm, bilden på dig finns på min blogg.Inte så häv den heller.

2011-01-31 @ 14:45:40
URL: http://handgjortavmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0