Effektiv tisdag

Eftersom man inte kan få flera timmar i dygnet och inte heller flera dagar i en vecka gäller det väl att ta tag i alla måsten och göra dem så att man sen får göra det som är roligt.

Så nu är akvariet storstädat, hittade två små guppy yngel som bonus för det hårda jobbet.

Jag har nu sluppit den fula gula hinken som stått på min arbetsbänk i ett år och fungerat som komposthink. En riktig komposthink med lock är införskaffat och monterat inne i skåpet under diskbänken.

Jag har lagt in ett ämbar gurkor till, dom har väntat på det i växthuset redan i flera dar. Men nåt slut på gurk tillväxten syns ännu inte och imorgon måste jag ta itu med tomaterna.

Sen fick jag ta itu med lillungens födelsedagspresent som hon borde ha fått i april och som egentligen var mitt vinterprojekt, men som bara inte har blivit färdigt.



Jag har stickat (i vintras) en yllefilt av alla små garn nystan (Novitas Sju Bröder) som har samlats i många år. Nu har jag virkat ihop längderna och fäst trådarna, så nu kan jag överräcka födelsedagspresenten bara ganska jämt 4 månader för sent. Filten är i storleken 150 x200 cm, så om de vilda färgkombinationerna är för vilda kan man stoppa in den i ett påslakan.

Om vädret vill så kan jag kanske presentera ett annat färdigställt projekt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0