Stålmannen har landat...

... eller rättare sagt kvinnan som ibland tror sej vara stålkvinnan har landat i sängen med en rygg och en hjärna som borde vara inpackad i den mjukaste bomull. Det gör ont!

Ibland tror dennna kvinna att hon kan klara av att både rensa potatislandet, flytta en enorm klematis och vara social med främmande människor på en och samma dag. 

Resultatet: Det kan hon inte. Kroppen skriker efter smärtlindring och vila. Och hjärnan som går på högvarv borde stängas in i ett mörkt rum utan någon sort av stimulans. Eller så kan man ju alltid krypa in i soffhörnet och titta på filmen Mamma Mia för femtioelfte gången. Det hjälper för både trött hjärna och trött kropp.

Så nu ska jag ta mitt pick och pack eller mina pylt och pasnilikor som det egentligen heter hos oss och förflytta mej till soffhörnet.
 

Kommentarer
Postat av: Nonna

Jäklars där kom "ontet" - ibland inbillar vi oss att allt är som vanligt och sen slår jäkelskapen till när vi minst anar det. Vila ikapp dina eskapader nu så blir det ordning igen ska du se!

Krya på dig!

Kram Nonna

2011-08-01 @ 18:00:43
Postat av: Gunveig

Mamma Mia fungerade bra tillsammans med en extra tablett. Så jag kom ur sängen/soffan och har faktiskt klippt lite gräs idag. Jag njuter till 100% av min djungelträdgård fastän ontet kommer som en räkning på posten. Sitta inne blir det nog tillräckligt av i vinter igen.



Kramar!

2011-08-01 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0