Resa igen

Det är länge sen jag har lyckats producera någon text, men nu ska jag försöka.

Först om Cypern resan. Vi hade tur med vädret, det var över 20 grader varmt hela veckan. Den lokala befolkningen gick fortfarande omkring med vinterkläder på sej. Men vi dumma finländre badade i Medelhavet och gick omkring i shorts. Min hud och min kropp mådde utmärkt där nere om man räknar bort en ganska kraftig allergisk reaktion på allt som blommade. Cypern är ett ställe där jag mycket väl skulle kunna tänka mej att bo några månader mitt i vintern.

Och nu när jag har kommit igång med att resa så åker jag till Stockholm ikväll. Nej, det är ingen nöjesresa utan det är gubben som har inhandlat en bil därifrån och jag måste följa med som tolk eftersom han inte tror sej klara av det svenska språket. Jag tror att han skulle klara sej utmärkt utan mej, men det gör inte han.

Så några reptilbilder för att glädja Nisse.







Reptilerna är ännu inte artbestämda.



Kommentarer
Postat av: Nonna

Så härligt att ni fick en bra och varm resa. Ja man tycker att de som klär sig "mot värmen" skulle dåna om de kom hit - speciellt denna vinter - och det kanske de skulle oxå. Det är klart att de är ju vana vid varmare temperaturer så + 20 är svalt för dem. Cypern är ju det ställe som har jämnaste och bästa klimatet och mesta antalet soltimmar inom lagomt långt resavstånd från oss i Skandinavien.

När din kropp mådde bättre där så tror jag du skulle få en bättre livskvalitet om du kunde välja bort de kallaste månaderna och vara i värmen, men oftast är det ju en ekonomisk fråga..skulle du kunna få en resa via någon(trafikskade)fond,eller annan fond? Alla mår ju inte bättre av värmen vissa reumatiska åkommor försämras ju t.o.m.

Lycka till med bilköpet hoppas ni inte drabbas av storstans trafikkaos det snöar ju lite lätt nu!

Kram Nonna

2010-03-01 @ 16:40:38
Postat av: Lenas Värkstad

Min sons tjej från Marbella kom hit runt jul. L hade sagt åt henne att ta ordentligt på fötterna och varma kläder.

Vad hade hon när hon klev av planet? Jo, stilettklackade stövlar med lädersula, klänning och en tunn jacka. Det var hennes vinterkläder!! De kan inte förstå vad vi får stå ut med här.



kram Lena

2010-03-01 @ 20:41:14
URL: http://ohl.se/lena
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!



Välkomna hem! Så skönt att du mådde bra där, skulle ju vara fantastiskt om du kunde vara där lite längre på vintern. Då sover ju Hurma och hela gänget ändå i kylskåpet.



Det är inte bara Nisse som blir glad över reptilbilderna, det blir jag också! Så vackert tecknad ödlan är, på det grå tyget med handen bredvid. Det är ingen hejd på fantasin i naturen!



Hästar, hundar och reptiler är mina favoritgrupper av djur och har nog alltid varit även om jag tycker om det mesta som rör sig :o)



Varma tankar och kram

din smärtsyster

2010-03-02 @ 23:36:38
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Nisse

Har ännu inte artbestämt mina egna ödlor men den sista är ju en geckoart.



Kramar!

2010-03-23 @ 22:03:57
URL: http://blogg.ngn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0