Nu åker Windows ut

Nu har jag fått tillräckligt av krånglande datorer och nu åker Windows ut, först från den gamla datorn som inte mera orkar snurra det hela och om det fungerar bra så kommer också den nya datorn att bli ominstallerad. In får nu Linux flytta. Det lilla som jag någon gång har kunnat om Linux har för länge sedan åkt ut ur min hjärna. Det var då 19hundra kallt om våren när sparvarna gick i filttossor som jag använde Linux tillsammans med Windows NT och kanske Windows 3.11 på en och samma dator. Det var alltså då när jag studerade till datormontör och experimenterade med allt möjligt. Det enda som är kvar från den tiden är att jag vet var powerknappen sitter på min egen dator. Så jag skall få hjälp med att få igång en fungerande dator av en betydligt yngre kille som grejar med datorer professionellt. Har för mej att inte den nyaste versionen av Linux heter Red Hat (eller något liknande) mera som den gjorde på min tid.

Och så har jag beställt en fast bredbandsanslutning idag. Jag är trött på mitt krånglande mobila bredband. På tisdagen efter Påsk har jag blivit lovad att leveransen skall ske. 

Vad skall jag nu slösa all min energi och tid på när jag inte behöver sitta och vara arg på icke fungerande dator och bredband? Bloggen kanske, eller hunden.

Jag har varit ute på vårens första micro skogspromenad för att plocka in lite björkris idag. Ännu fick man plumsa i snö upp över knäna så det tar en tid innan skogspromenaden blir annat än micro ännu. Men regnar det i den här takten som det gör nu i några veckor så ska väl snön smälta före midsommarn iaf.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0