Hälsningar från Hurma och gänget


Här poserar Hurma med sin nyfriserade näbb. (datumen i kameran är fel igen)

Hela gänget sköldpaddor är igen vakna och idag har jag haft storstädning på och runt dem. Alla som har felväxta näbbar och klor har fått sej en omgång med klosaxen och avbitaren. Hurma och Steppi har redan anmält att det är ägg på gång, så fastän snön ute är ungefär en meter djup så har vi vår.

Stockholm resan gick bra, gjorde gubben lite nervös genom att ha printat ut en del tomma sidor av vägbeskrivningen, just dom sidorna som skulle innehålla rutten genom centrum. Vi tappade förståss bort oss lite, men sen fick jag syn på NKs logo och kunde lotsa ut oss mot Viking Line teminalen.  Vi kom också tryggt över med färjan tillbaka just innan det sedan blev stopp i Viking Lines trafik pga det svåra isläget.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Så fin hon är min lilla favorit! Hon ser pigg ut efter dvalan i kylskåpet. Och så ska hon ha bäbisar... himmel, det blir fullt upp för dig!



Ha det gott och krama Hurma och Pixel!

Varm kram till dig från

din smärtsyster

2010-03-07 @ 21:04:50
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Cia

Hej! Vad kul och se bild på Hurma! Jag blir alltid IVRIG när jag får se en sköldpadda. Molly är oss till stor glädje. Ska bli skojigt och se om Steppi får ungar. Många har beundrat Molly och hennes annorlunda färg. Lycka till med kläcningsbestyren!! =)

Kram cia

2010-03-19 @ 18:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0