Akvarienyheter

Nu har jag väntat på att Nilla och Mimi skall lägga igång sitt stora akvarie på nytt i många månader. Det var det akvariet som var början till min akvariehobby. När det akvariet fick en läcka i en fog flyttade en del av deras fiskar hit till mej. Nu är det bestämt att hela akvariet kommer att flytta hit, med nya siliconfogar förståss.
Ungdomarna anser sej varken ha tid eller plats för det nu.

Så idag har vi varit på gång och inhandlat ett bord på Återvinningscentralen för en tia. Hoppas på att få det hemlevererat imorgon. Växter har jag hunnit spara på mej (låtit bli att rensa ur), i mitt andra akvarie. Där ser det mera ut som en djungel än ett akvarie, men när jag får den mängden delad på två så tror jag det blir ganska bra. Fisken från mitt lilla akvarie får flytta över till det nya och så drömmer jag lite om en sorts tetror till, svart fantomtetra. 



Här är en av orskerna till att akvariet flyttar till mej, Nasu som ibland tror att hon är en liten famnhund. 

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Du har blivit riktigt akvariebiten :o) Jag kan tänka mig att det är en fascinerande värld och kul att pyssla med.

Märkligt att stora hundar ibland tror att dom är små och ska krypa upp i famnen, jag känner igen fenomenet, men det är mysigt!



Puss till Pixel!

Kramar!

2010-01-12 @ 10:22:59
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Kristina



Jo, jag är biten. Men jag kan ju alltid förklara det nya stora akvariet med att nu kommer det lilla som jag inte får någon balans i bort. Guppy mammorna med ungar ska få en större bostad.



Puss från Pixel, Hurma sover i kylskåpet nu så från henne kommer det bara snarkningar.



Kramar!

2010-01-12 @ 12:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0