Nelly

Vi kunde inte hålla oss utan vi har beställt biljetter och kommer att åka till Mariehamn imorgon för att söka hem Nelly. Hon mellanlandade hos min väninna i natt och det var meningen att hon skulle komma till oss först på fredagen när Carina kommer med sina spanska vattenhundar Piraya och Pike för att gå på hundutställning i Helsingfors.

Jag fick den första mellanrapporten redan i natt: Snygg dam, nu blir det att gå på hundutställning. Nelly är ett år och har hela sitt liv bott hos sin uppfödare på kenneln, men behövde nu ett nytt hem. Det var meningen att hon skulle bli en avelstik men det visade sej att hon bär sin svans lite för högt och har ett litet bettfel. Nu skall hon istället få jobba med agility- och lydnadsträningar och kanske gå en gång på någon liten utställning för att förhoppningsvis få ett blått band. Men först skall hon lära sej att bo i familj och vänja sej med alla andra djur som bor här hos oss.

Morgonens rapport berättade att damen inte är van att gå kopplad, var rädd för cyklar och tanter som mockar snö. TVn är också en farlig sak som Nelly inte har sett förrut. Så en hel del jobb kommer det att bli. Till all tur så är det inte jag som är ansvarig för skolningen, det är Jenny som kommer att ha hand om den biten. Jag är bara till för att klia henne bakom öronen, skämma bort henne och ta med henne på långa skogspromenader.

Bilder kommer på måndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0