Ubuntu

Första blogginlägget från min gamla dator som har fått ett nytt liv med Ubuntu. Lite ovant ser det ut men verkar helt bra bara en också annars förvirrad hjärna lär sej allt det nya.

Här skiner solen och de sista snöhögarna smälter med fart, förutom det stora berget av all snö som kom ner från taket och som nu står mitt på gården och ser ut att hålla mot solskenet riktigt bra. Här har krattats och plockats hundskit hela veckoslutet. Den av snötyngd rasade sköldpaddsgården står nu nästan klar. Sköldisarna har smyginvigt den lite i förväg. Man såg hur dom njöt när dom riktigt sträckte ut sej  och lapade sol. Till nästa veckoslut är svärsönerna inbokade för projekt bygga växthus. Stommen till växthuset har stått på vår gård i några år redan, men nu skall benranglet kläs på med UV tålig plast och få en sockel. Jag ser redan framför mej mina tomater och gurkor som skall växa där i sommar och hur växthuset ska förlänga utesäsongen för sköldisarna i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0