Smärtan är tillbaka

Var hos fysioterapeuten igår. Hon töjde och drog på mina spända muskler och hon behandlade min ländrygg med ultraljud. Hela kvällen kändes det bra men så inatt satte nervvärken igång igen. Till och med i den vänstra handen som har varit så gott som smärtfri men också känselfri sedan min prolapsoperation år 2000. Jag har en prolaps till i nacken som trycker rakt mot ryggmärgen och det är troligtvis den som hon nu har lyckats reta upp riktigt ordentligt.

Så natten har gått till att läsa, skramla omkring i en pillerburkt, söka kallt från frysen, vända sej , gå upp på toaletten, se en film på DVD, sova några minuter, läsa igen, ta ett piller till, söka mera kallt från frysen, gå på toaletten igen, sova en stund, vända och vrida, vara uppretad på allt möjligt, sova en stund, gå ut med hunden och kissa, ta ett piller till. Efter klockan halv åtta och morgonmedicinen somnade jag och sov några timmar. Nu är jag trött och ledsen och vill inte ens gå upp ur sängen.

Borde jag kanske avsluta det här fysioterapiförsöket innan ännu värre skada är skedd. 

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Om jag fattar det rätt hade du mycket besvär efter förra behandlingen och än mycket värre efter denna?



Har du bytt terapeut eller behandlingsmetod? Det låter ju inte bra alls att du ska få så ont, och är det en prolaps som irriterar nerverna måste man ju åtgärda den. I alla fall inte irritera den.



Kan tänka mig också att din sklerodomi gör att bindväven inte blir lika töjbar och det är ju knappast någon hjälp att dra i något som inte går.. Kanske du behöver mildare behandling, men det borde ju fysioterapeuten begripa.



Usch! Jag känner med dig att du har det så jädrans besvärligt..



Många varma påskkramar!

Din smärtsyster

Kristina

2010-04-02 @ 07:58:38
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Kristina



Jag har bytt terapeut eftersom här också är ett digert sparprogram på gång. Istället för att få gå till min OMT terapeut i Helsingfors där jag gått i många år går jag nu hos en fysioterapeut på Vårdcentralen. Hon är säkert mycket kunnig men har inte den kännedom om hur min kropp fungerar som min förra terapeut. Nu är det försök och misstag som gäller igen, och det känns ganska onödigt.



Kramar Gunveig

2010-04-02 @ 10:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0