Fungerande bredband

Nu har jag en ordentlig uppkoppling, allt började fungera igårkväll efter att den nya ADSL boxen hade anlänt med posten och förbindelsen testats från den nya bredbansleverantören sida.

Jag hade ett intressant telefonsamtal igår med FPA, varför jag alltid får avslag på mina ansökningar om rehabilitering som enligt lagen är berättigad till. Vi gick igenom punkt för punkt vad jag hade fyllt i på deras blankett och det mesta hade stannat upp för att jag hade uttryckt med luddigt eller använt fel ord. Nu är en del av felen rättades per telefon, men en del blev fortfarande kvar. Nu måste jag ta mej själv i kragen och traska in på deras byrå och få allt förklarat igen med min assistent på plats. J...la instans som inte har kunnat upplysa om det tidigare. Nu har det redan gått fyra år som min rehabiliteringsplan inte har blivit godkänd för att jag har fyllt i ansökan fel.

Samtidigt har pensionsförsäkringsbolaget igen gjort beslut på att jag ingen arbetspension skall få. Dom ber mej ansöka om det med jämna mellanrum, men ändå är beslutet alltid en kopia av det föregående. Jag har ett besvär hängade i Somla om just min pension. Det har hängt där sedan år 2006 och nu har jag blivit uppmanad om att hota med justitieombudsmannen om dom inte får ett belut till stånd. Jag hatar alla papper hit och papper dit och icke fungerande system. Får väl ta upp den där funderingen om att bli sällskapsko igen. 

Något positivt till slut. Idag skall jag ut på vårens första cykeltur med min ännu odöpta trehjuling. Det är väl lite diskriminerande om den inte snart får ett namn så som alla andra hjälpmedel här på GNYu. 

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Sällskapsko låter bra! Du vet att jag gärna gör dig sällskap!

Men en cyklande sådan på en cykel utan namn vete katten... :o)



Jag blir riktigt arg när jag läser det du skriver om din ansökan! I stället för att hjälpa dig tillrätta med en gång låter man åren gå och papperna fortsätter vara fel.. Jag vet inte om det är cynism eller vad det är. Oförsvarbart är det i alla fall!



Hoppas din cykeltur blev skön och att du kommer på något bra. Ett ko namn kanske? Rosa eller nåt?



Kramar!

2010-05-12 @ 18:46:37
Postat av: Gunveig

Rosa låter bra, månne man kan få tag i en sån där tuta som låter som en ko. Det skulle vara häftigt, då vet alla att det är jag som kommer.



Kramis

2010-05-13 @ 18:29:11
URL: http://smartdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0