Stressig början på veckan

Ett enda spring har det varit ända sen måndagmorgon. Jag hade tid hos urologen i Helsingfors på måndagen. Där kom dom fram till att jag ingen känsla har i min urinblåsa. Det visste jag sen tidigare (har ju levt med det i snart 10 år, men nu finns det dokumenterat också), blir egentligen aldrig kissnödig utan går på toaletten när någon påminner. Om jag glömmer att gå leder det till att blåsan fylls för mycket och sen går det inte att kissa mera. Så nu skall jag lära mej att tömma blåsan med kateter själv vid behov. Skall träffa en uroterapeut om några veckor.

Efter sjukhusbesöket skulle vi shoppa, och det gjorde vi också. Jag shoppade i en akvariebutik och Jenny shoppade klänningar till döttrarna. Vi ska ju vara uppklädda till tänderna hela stora familjen när Jenny och Mårten äntligen skall säga JA till varandra efter att ha varit sambo i snart 8 år. 

På tisdagen blev det mera shoppas eftersom Elins klänning visade sej vara en nummer för stor, och inte var hon riktigt nöjd med mammas val av klänning heller. När man snart fyller 5 år har man en otroligt stark egen vilja och vet precis vad man vill ha. Och den här gången var det inte en vackert gammelrosa klänning utan en svart som det skulle vara. 

På samma gång som vi var i köpcentret för att byta klänningen passade vi på att leverera två beställda sköldisungar till en djuraffär. Hundarna Pixel och Zoya hade vi också med för att prova ut "vinterjackor" till dem båda. Och så passade vi på att socialträna hundarna lite inne i köpcentrat, vi tränade på att åka i rulltrappor med dem. Båda två var riktigt duktiga. En fin dam visade sitt missnöje med att behöva åka i samma rulltrappa som en hund, hon snörpte på näsan riktigt ordentligt åt Jenny och Zoya. Hon vet inte, stackarn, hur mycket roligt hon går miste om som inte gillar hundar. 

I morse var jag så trött av våra utfärder så jag orkade inte masa iväg mej till cirkelträningen i gymmet. Nu har jag ju lite dåligt samvete för det för kroppen behöver ju sin motion. Inte har jag kommit iväg ut i skogen med Pixel heller idag. Jag har inte gjort någonting alls verkar det som, nu när jag tänker efter. Men ändå har dagen försvunnit någonstans för nu är det snart tid för att krypa ner i sängen igen. Pixel ligger redan där och väntar på mej.

Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Nisse

Jaha! Det var det som var på 'G'. Det ska bli bröllop.



Jag får väl börja med att gratulera Jenny, här. Du får skicka vidare.



Det där med blåstömning som du ska lära dig själv, det kan du ju lära vidare sedan - ja du vet vem... :)



Kramar!

2009-10-23 @ 15:23:42
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Charlotte

Åhhh Hälsa grattis till Jenny!!!

2009-10-23 @ 16:28:01
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.se
Postat av: Jenny

Tackar tackar.

2009-10-25 @ 12:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0