Trött Torsdag

Nu har jag inte gått på bassängträningar, cirkelträning eller lymfterapi på två veckor pga min envisa förkylning och det börjar kännas i kroppen. Smidig som ett kassaskåp eller något liknande är tillståndet just nu. Men idag har jag äntligen tagit mej själv i kragen och varit hos Fpa (vår försäkringskassa) och tagit reda på vad det står i tillägget till min rehab plan som min vårdcentralläkare har gjort upp och om jag behöver ett nytt läkarintyg igen en gång för att få min handikappersättning fortsatt när den tar slut i början på året.

I rehab planen står det att läkaren anser att jag behöver OMT (ortopedisk manual terapi) 60 minuter en gång i veckan, lymfterapi 45 minuter  en gång i veckan, neuropsykolog kontakt en gång i veckan, smärtrehabilitering 5 dagar 2 ggr/ år och en ny anstaltsrehabiliteringsperiod 4 veckor på Kottby. Lymfterapin är det ända som förverkligas. Fina planer som ändå inte betyder någonting i praktiken. Väntar bara med spänning på när dom nästa gång får för sej att jag skall ut i arbetslivet. 

De intyg som jag fick när jag var intagen på Kottby i somras har ingen betydelse mera utan jag behöver få ett nytt läkarintyg för att få min handikappersättning fortsatt. Fpa förväntar sej att jag skall få en ny utbytes hjärna tror jag eftersom jag blir beviljad handikappersättning för bara ett år i taget. På det förra beslutet stod det klart och tydligt att dom förväntar sej att jag skall bli frisk igen från min 10 år gamla hjärnskada. Nu har jag beställt en privat tid till min neurolog, kostar skjortan med det är värt det. Inget onödigt tjafs utan tydliga och klara frågor och svar och ett papper som igen duger för ett år framåt. Tills det är tid för nästa omgång. 

På lördagen är det faktiskt 10 år sen min bilolycka. Borde kanske firas eller uppmärksammas på något sätt :( 10 år av papperskig med myndigheter, först trafikförsäkringen och nu arbetspensionsförsäkringen och Fpa. 

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Jo, men du ska se att det läker och du snart blir pigg och arbetsför! Har Fpa sagt det så är det så. För min del kommer mina kotor att bygga upp sig själva och nytt brosk komma från ingenstans och bilda fina disker och alla nerver att lägga sig på sina platser, så jag blir pigg och arbetsför. Det tror FK och då är det så. Suck!



Det är banne mig inte klokt! 10 år sen din olycka och du tvingas fortfarande hålla på med papper!? Är det ett sätt att nöta ut människor ännu mer och motarbeta livskvaliteten för en skadad? Det är i så fall ren cynism!

Nåt annat skäl går väl inte att hitta som håller som förklaring till det här tramset du tvingas igenom? Ja, är man inte redan trött så blir man...



Underbart med alla djur som ger dig så mycket! Du har snart en hel farm och jag blir mer och mer nyfiken. (Du kommer väl ihåg att jag vill bo i sköldpaddsrummet när du öppnar din naturgård som du skrev om för länge sen? :o)



Många varma tankar och önskan att förkylningen ger sig av omedelbart!



Puss till Pixel och Hurma (fast hon kanske sover?)



Kramar!

din smärtsyster



2009-11-21 @ 23:47:52
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Livskvalitet,vad är det? Det är väl det man känner av då när man skiter i pappersjobbet som ligger ogjort och låtsas att det inte finns till.



Här firade vi 10 års dagen med köttbullsfest. Mammas köttbullar är ett magiskt ord som får alla mina barn att rusa hem och sätta sej i matbordet. Om jag känner mej ensam kan jag alltid skicka ett par sms med ordet köttbullar i och huset fylls upp i ett nafs.



Pixel och Hurma pussar tillbaka. Hurma damen är fortfarande vaken, hon ger sej inte så länge det finns hopp om att det serveras en liten smula mat.



Förkylningen är försvunnen känns det som.



Kramar till er alla tre!

2009-11-22 @ 11:08:12
Postat av: Nisse

Kassaskåp? Räcker det inte med 'kylskåp'? :)



Kramar!

[från Turkiet]

2009-11-23 @ 15:38:52
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Nej det räcker inte med kylskåp det är kassaskåps feeling just nu.



Kramar!

2009-11-25 @ 09:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0