Gnällvarning

Idag är jag irriterad för att/på

-jag inte kan gå på jobb och få en ordentlig lön istället för den löjliga arbetslöshetsersättning jag nu får som leder till att
         -vi eldar värmepannan med gratis byggavfall istället för dyr olja som leder till att
                     -pannan alltid sotar igen
                     -det sällan finns varken varmvatten eller värme i huset
                     -veden alltid är slut i pannrummet
                                      -vilket leder till att pannan ryker in som en liten jävel om den inte är nysotad
                                      -veden är kall och vill inte tända eftersom ingen bryr sej om att bära in ny ved  
                                                            -vilket leder till att min kropp protesterar över vedbärandet
                                                            -alla mina kläder luktar rök utan att jag är rökare

         -jag försöker köra med ett billigt mobilt bredband, som inte fungerar vilket leder till
                      -att jag inte ens kan gnälla av mej här på min blogg utan att bli mera frustrerad

-alla onödiga papper/ansökningar som skall fyllas i  

-allt spring till olika undersökningar och behandlingar 

-fåniga människor som inte kan hålla sej hemma när dom är sjuka istället för att sprida sin smitta omkring sej som leder till att 
                       -min yngsta dotter måste vara hemma från skolan eftersom hennes immunförsvar är nedsatt
                        och vaccinationerna kom igång för sent
                       -jag skall sitta på vårdcentralen och köa i många timmar för att få min vaccination

-det verkar som om det skulle bo något osynligt spöke hos oss som rör till i huset fastän ingen är hemma, det hjälper inte alls att städa här

-min torktumlare är sönder, har varit det redan i ett halv år, reparation är nu beställd med reservdelarna låter väntas på

-det blir mörkt för fort på kvällarna och jag klarar inte av att röra mej ute i mörkret 

-inga TV kanaler syns hos oss när löven har trillat från träden

-att ha ont

Listan skulle kunna fortsätta i det oändliga men jag slutar här

Hoppas ni andra har en bättre dag!

Kommentarer
Postat av: Nonna

Men lilla du, nu har visst allt visat sig från sin sämsta sida..usch vad det låter trist.

Folk är ju väldigt ego det märker man nu i flunsatider, vuxna (icke riskgrupper) tränger sig före barn o riskpatienter i vaccinationskö. Utan att skämmas ens. Bara JAG får verkar råda!

Hoppas det känns bättre en annan dag.

Kram Nonna

2009-11-11 @ 18:13:04
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Vilken jäkla dag! Lagen om alltings jävlighet är helt klart på besök hos dig för tillfället. Som tur är flyttar den på sig, men såna besök gör att man kan få lust att drämma ner det mesta..



Jag skickar en massa varma tankar. Dom rättar inte till TV:n eller bär in veden eller minskar din smärta.... men i alla fall..



Kramar till dig!

Din smärtsyster o vän

2009-11-12 @ 11:25:46
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Idag är en mycket bättre dag och gårdagen blev också bättre efter att jag fick fart på pannan och det blev varmt i huset.



Ska försöka få ihop ett mera positivt inlägg senare idag.



Kramar till er båda

2009-11-12 @ 11:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0