Trööög

Jag har försökt byta ut mina anti-inflammatoriska tabletter, från att ha tagit ketoprofen 100 mg om dagen till det mera magvänliga Arcoxia 30 mg (verksamt ämne etoricoxib). Nu går jag omkring som en zombie och gäspar hela dagen. Så fort jag lägger ner mej någonstans så somnar jag och sover i många timmar.  När jag är vaken går jag omkring som om jag hade huvudet i en bubbla, medicinen förstärker också mina symptom från hjärnskadan. Det här fungerar inte, hunden håller på och äter upp mej för att jag inte orkar med någon längre promenad än ut på gården och kissa snabbt. Imorgon kommer jag att hålla mej till min Ketorin och förhoppningsvis kunna hålla mej vaken.

Vid det här laget borde jag ju förstå att hålla mej till de mediciner som jag vet fungerar, men ibland får jag för mej att jag skall laborera lite med dem. Ofta är resultatet inte så gott.

Jag har en hel massa som jag vill skriva om, men i det här tillståndet går det inte. Så jag får återkomma när jag har klarnat till i knoppen så att säga.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Nu ska vi ju inte växla läkemedel hux-flux men visst kan det vara värt att testa, emellanåt.



Vi reagerar så otroligt olika på preparaten.



Men vi får inte ha bråttom - du får förklara det för trasselsudden :)



Kramar!

2009-03-12 @ 19:43:51
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Trasselsudden har har problem med hörförståelsen just på den fronten. Han har alltid bråttom när kopplet tas fram och dörren öppnas.



Kramis

2009-03-13 @ 09:37:18
Postat av: Charlotte

Har oxå nu experimenterat liiite för mycket med mina mediciner,,,så när jag äntligen fick tag på sköterskan sa jag hur det var...illamående, yrsel, tillfälliga minnesluckor..typ precis när man ska säga nåt så bara försvinner meningen.



Hon sa då att det var diklofenaken för min del...sen tar jag bamyl koffein och tydligen slår de ut varandra..

Så diklofenak låter jag nu bli!



Sköt om dej och önskar du blir "piggare"

Ge Trasselsudden en klapp:-)

Kramar!

2009-03-15 @ 00:17:54
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Det är nog inte så bra för oss att växla läkemedel men det kan ju vara värt att försöka. Jag testar också ibland.



Men att gå runt med huvudet i en bubbla verkar inte så behagligt, särskilt inte med en ivrig trasselsudd som är överallt på en gång...



Många varma tankar och kramar

din smärtsyster



2009-03-16 @ 14:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0