Storstädning

Ute snöar det, men jag har satt igång med vårstädningen. Det hela började med att mellandottern nu har flyttat hemifrån. Hon fann kärleken i grannkommunen. Vi drack förlovningskaffe i förra veckan. Jag som ordentligt har packat undan en massa prylar i lådor och burit upp på vinden fick nu orsak att söka efter både det ena och det andra nödvändiga till det nya hemmet. Bland allt det nödvändiga fanns det också en massa skräp som jag har sparat på. Så nu har jag bökat på där uppe på vinden i flera dagar och varje gång någon sticker in huvudet genom dörren hos oss får dom genast i uppgift att köra än det ena och än det andra till UFF-lådan, sopstationen eller återvinningen. Jag har just laddat upp med några plastsäckar och lådor som skall iväg till återvinningen imorgon.

Ett klädskåp, en sån där vit spånskive historia med skjutdörrar från 80-talet, har också fått respass. Stackarn har fått utstå några flyttar under dom här åren, och det har dom aldrig varit gjorda för, så det var inga större svårigheter att få det att gå i bitar. Det räckte nästan att flytta ut det lite från väggen så rasade det ihop av sej själv. Vi har faktiskt två likadana till. Det ena som står i mitt arbetsrum lossade dörren från i förra veckan, så vid mitt nästa energiutbrott är det troligtvis det som ryker iväg ut genom dörren. Bara jag först hittar någon passlig plats för alla prylar det innehåller. Men nu när det finns plats på vinden kan jag ju alltid ta och trycka upp dem genom vindsluckan så har jag något att städa iväg nästa vår också.


Kommentarer
Postat av: Nisse

Det sägs ju att en yttre städning även är en inre...



Kramar!

2009-03-23 @ 22:14:22
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: Gunveig

Det håller jag med om fullständigt.



Kramar

2009-03-24 @ 06:24:11
Postat av: Kristina Birkesten

Gunveig!

Vad roligt att dottern har funnit kärleken! :o)



Visst är det skönt att få rensat ut så där!? Som nu säger, det är också en inre städning!



Och tyder kanske också på lite vårkänslor trots snön :o)

Kramar

2009-03-25 @ 21:31:01
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Gunveig

Vårkänslorna drog nog iväg med det här sista snövädret. Nu har vi strålande solsken och lite varmt på dagarna men ner till -10 grader på nätterna så det känns inte heller nåt vidare vårigt. Snön orkar inte ens smälta mitt på dagen. Men städivern är mycket praktisk att drabbas av så här års. Hoppas att bli färdig med mitt projekt idag eller senast i morgon för nu börjar kroppen säga ifrån på allvar.



Kramis

2009-03-26 @ 07:11:22
Postat av: Ammie

Måste kännas skönt att din dotters kärlek fanns i grannkommunen? Även ifall det är skönt och få lite mer svängrum efter de flyttar hemifrån så vill man inte att de flyttar för långt iväg. Det med vårkänslor är underbart mina är på topp solen har minsann lyst här nere på västkusten nästan hela veckan även ifall vinden är kall så är solen i sig underbar. Då jag är rätt matt efter operationer och sjukdom så har jag inte botaniserat så värst mycket så jag sett mer än krokusar men när jag väl har fått lungkapacitet så ska jag ut på span (:

Sänder en solglittrande kram från V-kusten/Ammie

2009-03-26 @ 21:20:02
URL: http://www.ammie035.st
Postat av: Bille

Nytta med nöje brukar det heta. Nu har du förhoppningsvis mer plats till nya grejer att flytta undan i ;)

Här har vi också en massa snö kvar, eller rättare sagt, det har fyllts på med mer. Dina sköldisar börja väl vaknar till liv nu och längtar förstås ut? Jag längtar att få se dina små som kläcks igen:)

Ha det så bra !

Kram Bille

2009-03-29 @ 13:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0